احمد فاضلیان گفت:اگر کسی می‌خواهد عدالت الهی را اجرایی کند باید از درون پاک باشد بنابراین دستگاهی که وظیفه آن دفاع از مظلوم و عدالت است باید پاک باشد.
کد خبر: ۸۶۵۵۳۰۰
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ احمد فاضلیان، رئیس کل دادگستری استان البرز در مراسمی که به مناسبت آغاز سال نو در دادگستری کل استان البرز با حضور دادستان‌ها و روسای دادگستری، تعدادی از مدیران دستگاه‌های تابعه دستگاه قضایی و کارکنان دادگستری استان البرز برگزار شد با اشاره به تلاش‌هایی که در مجموعه دادگستری استان البرز با وجود محدودیت‌ها و کمبودها برای خدمت‌رسانی به مردم شده ابراز امیدواری کرد در سال جدید با عملیاتی شدن برنامه‌ریزی‌های تدوین شده و طرح‌های در حال اجرا، خدمات قضایی به مردم استان در شرایطی بهتر ارائه شود.

ایجاد «معاونت نظارت» برای پیگیری پرونده‌های بلاتکلیف

فاضلیان در ادامه، اقدامات انجام شده در حوزه زیرساختی را نوید بخش آینده‌ای درخشان برای دستگاه قضایی استان دانست و تصریح کرد: با پیگیری‌های که انجام شد بخش زیادی از دغدغه‌های زیرساختی استان با طرح‌های مختلف عمرانی و استیجاری برطرف شده است.
بخش دیگری از اظهارات فاضلیان به موضوع تحول در حوزه مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان البرز اختصاص داشت و وی با تمجید از اقدامات انجام شده در این معاونت، توضیح داد: با وجود اینکه در ابتدای سال از نظر مالی شرایط مساعدی نداشتیم ولی اکنون با تدابیر اتخاذ شده و جذب اعتبارات استانی که توام با حفظ استقلال دستگاه قضایی بوده از نظر بودجه جاری شرایط مطلوبی داریم.
وی افزود: معاونت مالی، پشتیبانی و عمرانی اکنون از انسجام و قوام قابل قبولی برخوردار است و با شفافیت و ضابطه مندی‌ای که حاکم شده تخصیص اعتبارات و امکانات با شفافیت انجام می‌شود.
عالی‌ترین مقام قضایی استان با اشاره به انتظاراتی که مردم البرز از دستگاه قضایی دارند، گفت: مردم انتظار دارند تا تکلیف تعدادی از پرونده‌های کلان که بلاتکلیف و بلااقدام در شعب مانده‌اند  به سرعت مشحص شود.
وی تصریح کرد: در راستای پیگیری پرونده‌های کلانی که کهنه شده و راکد مانده‌اند به زودی معاونت نظارت تشکیل می‌شود که وظیفه پیگیری و رصد این پرونده‌ها در شعب مختلف را بر عهده خواهد داشت.
رئیس کل دادگستری استان، همدلی و محبت بین کارکنان یک دستگاه و مجموعه مدیریت آن را یکی از موهبت‌هایی دانست که می‌تواند هر سازمانی را به موفقیت برساند و تصریح کرد: ما اهداف مشترکی داریم که باید با همدلی و اعتماد به هم این اهداف را محقق کنیم و در کنار آن باید مسائلی که می‌تواند به وحدت و همدلی مجموعه صدمه بزند آسیب‌شناسی شود.
وی اضافه کرد: همیشه و در همه جا، دست‌هایی در کار هستند تا بین مدیریت و بدنه هر مجموعه فاصله ایجاد کنند که این نوع اقدامات و تلاش برای لطمه به این رابطه از نظر شرعی و اخلاقی مذموم است.
فاضلیان پیش زمینه اجرای عدالت را تقوای الهی دانست و اظهار داشت: اگر کسی می‌خواهد عدالت الهی را اجرایی کند باید از درون پاک باشد بنابراین دستگاهی که وظیفه آن دفاع از مظلوم و عدالت است باید پاک باشد.
انتهای پیام/

روابط عمومی اداره کل دادگستری استان البرز
ارسال نظرات
پر بیننده ها