مادران به‌عنوان مربی در تعلیم و تربیت کانون خانواده به‌شمار می‌آیند، مادر موفق کسی است که عفت و پاکدامنی حضرت فاطمه (س) را در زندگی نهادینه کند.
کد خبر: ۸۶۵۵۲۶۴
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳

خبرگزاری بسیج مازندران،امام جمعه میاندورود با اشاره به اینکه امروزه باید همه تلاش‌مان را در نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش مصرف کنیم، گفت: باید با انجام فعالیت‌های فرهنگی جلوی نفوذ دشمنان در اقتصاد داخلی کشور را بگیریم.

حجت‌الاسلام رضا محمدنسب در مراسم جشن میلاد کوثر که در شهرداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه امروزه اگر زنان می‌خواهند به وظایف خود عمل کنند باید به‌دنبال الگو باشند، اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) الگویی کامل برای زنان است و می‌توان با الگو قرار دادن سیره آن حضرت، زندگی توأم با معنویت و عفت داشته باشند.

وی با تأکید به جایگاه و نقش موثر حضرت فاطمه زهرا (س) در امر همسرداری، افزود: آن حضرت بهترین یار و یاور برای همسرش بود که در این زمینه با صبر و استقامت در برابر مشکلات ایستادگی می‌کرد و بهترین مادر برای فرزندانش بود.

امام جمعه میاندورود به عفت و پاکدامنی زنان و مادران اشاره کرد و ادامه داد: مادران به‌عنوان مربی در تعلیم و تربیت کانون خانواده به‌شمار می‌آیند، مادر موفق کسی است که عفت و پاکدامنی حضرت فاطمه (س) را در زندگی نهادینه کند.

محمدنسب با اشاره به اینکه زمانی که مادر خانواده عفیف نباشد، چگونه می‌توان انتظار داشت که فرزندان عفیف و صالح تربیت کند، بیان کرد: نقش و جایگاه حساس زن در نهاد خانواده به‌خوبی مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمن با ترفندهای متفاوت سعی در ضربه زدن به اسلام و جایگاه زن دارد، تصریح کرد: دشمنان اسلام به‌دنبال کم‌رنگ جلوه دادن خانواده‌های ایرانی و نقش مهم زن هستند و با بی‌عفت کردن جامعه زنان سعی در از هم پاشیدن خانواده‌ها دارد.

امام جمعه میاندورود با اشاره به حفظ ارزش‌های انقلاب، تصریح کرد: دستاوردهای انقلاب به‌حدی برای دشمنان سخت است که با هر روشی در از بین بردن این نظام مقدس نقشه‌های شوم طراحی می‌کنند، اما مقام معظم رهبری هر ساله تمام نقشه داخلی و خارجی را رصد می‌کند و شعارهای تأثیرگذار هر سال، به‌خوبی گویایی این امر است.

محمدنسب عوامل نفوذ فرهنگی را مشکلات اقتصادی دانست و یادآور شد: امروزه باید همه تلاش‌مان را در نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش مصرف کنیم و با انجام فعالیت فرهنگی جلوی نفوذ دشمنان در اقتصاد داخلی کشور را بگیریم.

وی تب مدرک‌گرایی بین جوانان را یکی از معضلات فرهنگی عنوان کرد و افزود: هر فردی که به‌دنبال تحصیل و کسب علم و دانش است هرگز نباید فقط به فکر مدرک گرفتن باشد و این موضوع در جامعه مد شده است.

امام جمعه میاندورود خاطرنشان کرد: جوانان باید علم‌آموزی و عملی کردن آن را سرلوحه اقدام خود بدانند و با ایجاد کارآفرینی، گامی در اقتصاد کشور بردارند و فقط به مدرک‌ گرفتن اکتفا نکنند.

محمدنسب در پایان با اشاره به لزوم توجه مسئولان به قشر جوان، گفت: اگر به جوانان اجازه نشان دادن فکر و ایده دهیم و در این‌باره به نیروی فعال جوان و نقش تأثیرگذار آنها باور داشته باشیم، در نهایت می‌توان به برطرف شدن معضل اقتصادی کشور امیدوار بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها