شیخی در گفتگو با «بسیج»:

اقتصاد شرطی و وابسته خلاف مسیر اقتصاد مقاومتی است

این اقتصاددان گفت: از همان روز اول توافقات، رهبری معظم، بسیاری از مردم و دلسوزان نظام پیش بینی بهانه تراشی دشمنان نظام را با برجام داشته‎اند ولی دولت علی رغم بد عهدی آمریکا در توافقات همچنان اقتصاد کشور را بیش از گذشته شرطی و وابسته ساخته است؛ اقتصاد شرطی و وابسته خلاف مسیر اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۶۵۵۱۸۲
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

عبدالمجید شیخی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: جای بس تاسف دارد مردم از  وعده‎های اقتصادی برجام 1 دولت آگاهی نیافته، رییس جمهور در پیام نوروزی خود دوباره نوید اقتصادی را در برجام 2 می‎دهد.

وی با بیان اینکه اعضای کابینه دولت یازدهم یکایک در شرایط زمانی گوناگون اعتراف به دیدگاه خوش بینانه بیش از حد به آمریکا داشته  افزود: در همین اواخر هم آقای عراقچی معاون وزیر امور خارجه اعتراف به دشمنی آمریکا را در رسانه ملی اعلام نمود مبنی بر اینکه برنامه و اهداف دشمنانه آمریکا در طی برجام بوضوح روشن گردید؛ دولت آمریکا به وعده‎های دروغ خود جامه عمل نمی‎پوشاند و تحریم همچنان ادامه داشته و هر بار بهانه تراشی جدیدی دارد.

شیخی خاطر نشان کرد: این در حالی است که از همان روز اول رهبری معظم و بسیاری از مردم و دلسوزان نظام پیش بینی بهانه تراشی دشمنان نظام را با برجام داشته‎اند ولی دولت علی رغم بد عهدی آمریکا در توافقات همچنان  اقتصاد کشور  را بیش از گذشته شرطی و وابسته ساخته است؛ اقتصاد شرطی و وابسته خلاف مسیر اقتصاد مقاومتی است.

این اقتصاددان تصریح کرد: باز به دولت توصیه می‎کنم تا راهبرد اقتصادی را با اتکای به توان داخلی، توسعه‌بخشی و تقویت بخش داخلی قرار دهد و در جهت تقویت و رشد تولید  بر مبنای علم دانش‌بنیان و حمایت از تولید داخلی برآید و از شیوه‎های ناکارآمدی مدیریتی خود متنبه گردد.

ارسال نظرات