یک کارشناس فرهنگی در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

بی توجهی دولت به سیاست گذاری در مورد حجاب

کارشناس فرهنگی گفت: سیاست های دولت عموم مردم را دربر نمی گیرد مباحث فرهنگی از مسائلی نیستند که در دوره کوتاه مدت بتوان آنها را تغییر داد دولتمردان باید در جهت ترویج حجاب سیاست گذاری های درست و دقیق انجام دهند در حالی که به این موضوع اهمیتی نمی دهند.
کد خبر: ۸۶۵۵۰۸۷
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
رضا شریفی کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، گفت: در سالی که گذشت وضعیت حجاب به سمت شرایط نامطلوب تری رفت.

وی افزود: تا زمانی که مسئولان تعریف مشخصی از حجاب نداشته باشند وضع به همین منوال است حجاب بسیار وسیع است و عفاف جزء لاینفک حجاب است که متاسفانه توجهی به آن نمی شود و همواره نادیده گرفته می شود.

شریفی ادامه داد: یکی از دلایلی که جامعه اسلامی ما به بدحجابی گرایش پیدا کرده این است که کار فرهنگی قوی و مناسب در این زمینه انجام نمی شود و حجاب به یک فرهنگ خانوادگی تبدیل نشده است.

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: متاسفانه فضای دانشگاه ها و صدا و سیمای ما نیز با مبانی حجاب اسلامی سازگاری ندارند و جوانان را دچار سردرگمی کرده اند.

شریفی اظهار داشت: باید افراد با حجاب موفق را به عنوان نمونه و الگو معرفی کرد و این یکی از اقدامات جهت فرهنگ سازی است که تاکنون توجهی به آن نشده است.

وی گفت: متاسفانه سیاست های دولت عموم مردم را دربر نمی گیرد مباحث فرهنگی از مسائلی نیستند که در دوره کوتاه مدت بتوان آنها را تغییر داد دولتمردان باید در جهت ترویج حجاب سیاست گذاری های درست و دقیق انجام دهند در حالی که به این موضوع اهمیتی نمی دهند.

ارسال نظرات