برنامه های هفته قرآن و عترت در قالب ۴۰ برنامه و عنوان در سراسر استان کردستان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۵۵۰۴۷
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عبدالمحمد زاهدی، استاندار کردستان امروز در اخرین جلسه شورای برنامه ریزی برنامه های هفته قران و عترت در سالن شهدای گمنام استانداری اظهار کرد: قرآن کریم مهمترین و عالی ترین سند دینی ماست که در اختیار بشر قرار گرفته و سرچشمه اعتقادات، اصول و احکام دینی ما در هزار و 400 سال گذشته و تا ابد خواهد بود.

زاهدی با تاکید بر اینکه ما باید بیشترین همکاری را در برگزاری برنامه های منطبق با قرآن و عترت در جامعه داشته باشیم، اذعان کرد: محتوای برنامه های اجرا شده در هفته قرآن و عترت با موضوع اصلی این هفته سنخیت داشته باشد و از چارچوب موضوع خارج نشویم.

وی خواستار کیفیت بخشی به برنامه های این هفته شد و اظهار داشت: به دلیل تقارن هفته قرآن و عترت و هفته هنر و انقلاب اسلامی برنامه ها همپوشانی نداشته باشند و بیشتر در جهت هم افزایی برنامه ها اقدام شود.

زاهدی همچنین خاطر نشان کرد: بخش کودک و نوجوان در هفته قرآن و عترت مهم است و کودکان و نوجوانان باید بیشترین حضور را در برنامه های این هفته داشته باشند.

حجت الاسلام رحیم جعفری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد:برگزاری هفته قرآن و عترت از ابتدای سال گذشته به عنوان مصوبه شورای معاونین وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی برای هشت استان کشور تعریف شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برگزاری هفته قرآن و عترت در این استان را در فاصله زمانی 21 تا 26 فروردین سال جاری اعلام کرد و افزود: 40 برنامه در قالب همایش ها، مسابقات تجلیل از برترین ها، محافل قرآنی، افتتاح نمایشگاه، اکران فیلم، اجرای نمایش صحنه ای و خیابانی و برنامه های متنوع فرهنگی قرآنی برای این هفته در سطح استان و شهرستان های تابعه پیش بینی شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین برگزاری یادواره شهدای قرآن و عترت، تجلیل از خادمان قرآنی، مسابقه پیامکی، نشست های تخصصی قرآنی، بخش کودک و نوجوان را از دیگر برنامه های پیش بینی شده این هفته برشمرد و افزود: بیشتر برنامه ها محتوای و معنایی است.

جعفری یکی از رویکردهای جدی جشنواره را بحث تولیدات قرآنی دانست و افزود: در نهایت توسط هیئت داوران آثار منتخب در قالب پکی برای نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهیه می شود.

وی به تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: هزار و 722 اثر به بخش های مختلف جشنواره ارسال شد که به لحاظ محتوایی قابل قبول و نشان دهنده پیشینه غنی قرآنی استان است.

برنامه های هفته قرآن و عترت از ۲۱ تا ۲۶ فروردین در قالب ۴۰ برنامه و عنوان در مرکز استان و دیگر شهرستان های تابعه کردستان برگزار می شود.

ارسال نظرات