یک کارشناس اجتماعی در گفتگو با «بسیج»:
یک کارشناس اجتماعی گفت: دولت نه تنها باید از تبلیغات مصرف گرایی جلوگیری کند بلکه برای حل این معضل باید برنامه ریزی جدی داشته و فرهنگ سازی صرفه جویی را از خود شروع کند تا مردم هم الگوگیری کنند.
کد خبر: ۸۶۵۴۹۹۵
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱

نرگس کارگر کارشناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: مسئله مصرف گرایی افراطی در خانواده ها به گونه ای در حال افزایش و گسترش است که حتی در حال تبدیل به یک فرهنگ شده است.

وی با بیان اینکه صرفه جویی یک فرهنگ است و نباید آن را با چیز دیگر اشتباه اشتباه فرض کرد افزود: متاسفانه در ایران مردم فقط مشغول مصرف کردن هستند حتی این مسئله در خانواده های با درآمد کم و سطح پایین نیز دیده می شود.

این کارشناس اجتماعی خاطر نشان کرد: به جرأت می توان گفت تبلیغات رسانه های غربی در این زمینه مردم را به شدت به مصرف گرایی تشویق می کند لذا دولت نه تنها باید از تبلیغات مصرف گرایی جلوگیری کند بلکه برای حل این معضل باید برنامه ریزی جدی داشته و فرهنگ سازی صرفه جویی را از خود شروع کند تا مردم هم الگوگیری کنند.

کارگر در خاتمه با بیان نقش رسانه ها در فرهنگ سازی صرفه جویی بیان داشت: رسانه ها مانند صدا و سیما باید در اشاعه فرهنگ اصلاح الگوی مصرف در میان مردم تلاش کرده و به خانواده ها آموزش دهند.

ارسال نظرات