جوکار در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: غالباً سربازان در جایگاه ها و مسئولیت هایی به کار گرفته می شوند که با مهارت، تخصصص و رشته دانشگاهی آنها تناسبی ندارد لذا ظرفیت و توانمندی این افراد از دست می رود.
کد خبر: ۸۶۵۴۸۲۸
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵

محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: در طول خدمت مقدس سربازی علاوه بر اینکه افراد و اشخاص باید درباره فنون رزمایش های نظامی مهارت های لازم را کسب کنند بعد از آموزش باید به کارهایی و در پادگان هایی گمارده شوند که متناسب با رشته تحصیلی و تخصص آنها باشد.

وی افزود: البته به کارگیری سربازان در بخش هایی مانند پزشکی متناسب با تخصص هایشان اتفاق افتاده ولی متاسفانه از آنجایی که رشته های دانشگاهی ما متناسب با نیازهای جامعه نسیت در حوزه نیروهای مسلح نیز خیلی کاربردی ندارند.

نماینده مردم یزد یادآور شد: غالباً سربازان در جایگاه ها و مسئولیت هایی به کار گرفته می شوند که با مهارت، تخصصص و رشته دانشگاهی آنها تناسبی ندارد لذا ظرفیت و توانمندی این افراد از دست می رود در صورتی که باید نیروهای مسلح را در اختیار دستگاه های دولتی قرار داد که در بخشی هایی که با کمبود نیرو مواجه هستند استفاده بهینه ای از تخصص آنها کرد.

ارسال نظرات