خبرهای داغ:
صدرا جمالی دانشجوی جهادگر بیان کرد: سفري كه به انسانيت ما اضافه نكند و انسان را به خدا نزديك نكند بايد از آن حذر كرد، اگر به سفر تفريحي مي رفتم هرگز طعم فقر مستضعفين را نمي چشيدم.
کد خبر: ۸۶۵۴۸۲۶
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱

 دانشجويان دندانپزشكي دانشكده علوم پزشكي قزوين يكي از پر كار ترين  بخش هاي اردوهاي جهادي هستند و در گفتگويي دوستانه با صدرا جمالي ازبسيجيان حاضر در اردوهاي جهادي در گفتگويي كوتاه با خبر گزاري بسيج درقزوين به سئوالات پاسخ داد.

مراجعات در اين حوزه  چگونه است؟

 بيشتر براي  جرم گيري،پركردن، و كشيدن مي آيند، و تمام اين خدمات به صورت رايگان در اختيار مردم قرار مي گيرد، و با امكانات محدود سعي شده است كه رضايت حداكثري را به دنبال داشته باشيم، و مردم استقبال خوبي نشان دادند  لذا ما  آموزش هايي هم در حوزه بهداشت دهان و دندان ارائه داديم، مراجعات بسيار زياد است  و روزانه بيش 150 تا 200 ارباب رجوع براي  بهداشت دهان و دندان داريم و از 8 صبح تا 9 شب به طور مداوم  در حال خدمت رساني هستيم و  با توجه به امكان محدود سعي شده است كه خدمات  به بهترين شكل ارائه شود.

وضعيت تجهيزات و ابزار كاري چگونه است؟

 وضعيت مناسبي نيست ما دو دستگاه يونيت داشتيم  وما بقي را به صورت  اماني تهيه كرديم و بسياري از اين تجهيزات را از دانشگاه آوردند، و به خاطر اينكه استاندارد نيست  مشكلات عديده اي براي بيمار و پزشك معالج در حين درمان به وجود مي آورد.

  امكان سفر برايتان مهيا بود يا  مقدور نبود كه به اين اردوي جهادي آمديد؟

سفر به بهترين نقاط ديدني ايران برايم مهيا بود، خانواده ام الان در سفر هستند، وقتي به اين مناطق آمدم تازه خودم را پيدا كردم  و اگر صد ها سفر تفريحي مي رفتم اين قدر برايم انسان ساز نبود و به علم و تجربه ام اضافه نمي كرد، سفري كه به انسانيت ما اضافه نكند و انسان را به خدا نزديك نكند بايد از آن حذر كرد، اگر به سفر تفريحي مي رفتم  هرگز طعم فقر مستضعفين را نمي چشيدم من از سخنان كليشه اي بي عمل متنفرم، زيرا در كنارميليونها سفر كه انجام مي شود، انسانهايي هستند كه  به نان شبي محتاجندو ما بي تفاوت از كنار آنها مي گذريم كه در فرداي قيامت  همه  كساني كه مي دانند بايد پاسخگو باشند.

توصيه شما به  مسئولين و مردم چيست؟

حتما به اين مناطق بيايند و فقر و محروميت را از نزديك ببينند و قدر نعمت هايي كه در درون  شهر ها دارند بدانند، همه ما  مديون قشر مستضعف هستيم نه به خاطر حرف هاي كليشه اي بلكه به خاطر تعهدمان به امام و شهدا، كه هدف آنان هم خدمت به محرومين و مستضعفين در پناه اسلام ناب محمدي بود، مسئولين هم از پشت ميز نشيني خود را رها كنند و به صحنه هاي عملياتي و ميداني وارد شوند زيرا هر روز كه مي گذرد دير مي شود.

چه صحنه هايي در اين اردو شما را تحت تاثير قرارمي دهد؟

 تشكر مردم از وظيفه اي كه انجام مي دهيم، مردمي كه در عين محروميت بيشترين تعهد را به انقلاب و رهبري دارند، لبخندي كه بر چهره يك مستضعف مي نشيند، كودكي كه پس از چند روز دندان درد با درمان تيم پزشكي اردوهاي جهادي با آرامش خاصي در آغوش مادرش  به خواب مي رود.

1002/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها