جلسه چهره به چهره روحانیون اهل تسنن منطقه قطور با فرمانده سپاه، امام جمعه و فرماندار شهرستان خوی برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۵۴۸۱۰
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسيج آذربايجان غربی، فرمانده سپاه خوي در اين ديدار ضمن تبريك سال نو و مصادف شدن با مياد پربركت بانوي اسلام حضرت زهرا(س)،گفت:اطاعت و تبعيت از ولايت بزرگترين درسي است كه حضرت زهرا(س) به تمامي انسانها داده است.

سرهنگ پاسدار محمد باقر علايي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبر ي در آغازين ساعات تحويل سال 95 خاطر نشان كرد: رهبري و مرجعي همه ساله با توجه به شرايط خاص كشور عناويني براي نامگذاري سال انتخاب مي كند و به حول الهي همه مردم با اطاعت محض از منويات رهبري براي تحقق شعار سال با جديت كامل براي پيشرفت كشور گام بر مي دارند.

وي ادامه داد: نامگذاری سال توسط رهبر انقلاب جزء اوامر ارشادی نیست بلکه جزء اوامر امری است، لذا امسال كه به اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل نامگذاري شده است گوشزدي است براي دولتمردان تا اقتصاد کشور را به سمت اقتصاد مقاومتی سوق دهند.

سرهنگ علايي در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر وحدت و انسجام تصريح كرد: دشمنان خيال مي كنند كه با ايجاد تفرقه و اختلاف بين شيعه و سني مي توانند به اهداف خود برسند ولي مردم ما با بصيرتر از اين حرفها هستند كه فريب دشمنان را بخورند بلكه هميشه يارو ياور هم در تمامي عرصه ها و زمينه ها هستند و بيدي نيستند كه با يك حرف دشمنان بلرزند لذا هيچگاه پشت خويش را خالي نمي كنند حتي در شرايط سخت زندگي.

وي در ادامه با تبريك و تهنيت از حضور حماسي د ر انتخابات 7اسفند سال 94، اين انتخابات را نمونه اي از وحدت مردم ياد كرد و اظهار داشت: مردم نشان دادند كه از هر حزب و گروهي كه باشند با تبعيت از فرمان رهبري با انسجام و حضور بيشتر در صحنه هاي سياسي حضور دارند تا با آراي خود تيري زهرآلود به سوي دشمنان روانه كنند.

فرمانده سپاه خوی به نقش روحانيت در جامعه نيز اشاره كرد و گفت: جايگاه روحانيت در جامعه در اهميت بيشتري برخوردار است و مردم هميشه در پاي منابر درسهاي جديدي را از اين قش راز جامعه ياد مي گيرند لذا روحانيت بايد به وظايف خود كه همان آگاه سازی مردم از جریان هاي انحراف و گمراهي است و سعي دارند با اسلام هراسي و دادن وعده و فريب جوانان را از راه راست به درد كنند با جدیت تمام با روشنگرهای خود صحنه را براي دشمنان خالي نكنند.

معاون سياسي فرمانداري شهرستان خوي نيز در ادامه اين ديدار خاطر نشان كرد: استکبار براي اينكه بتواند براي خود امنيت را برقرار كند سعي دارد بين شيعه و سني تفرقه بيندازد.

محمدي خاطر نشان كرد: ر وحانیون تریبونهاي تاريخي در نظام هستند كه وقایع را بدون هیاهوهای رسانه ای به بطن جامعه منتقل کنند.

وي ادامه داد: روحانيون نه تنها در ارتقاي اعتقادات مردم نقش دارند بلكه در طول دوران 8سال دفاع مقدس نيز نقش آفريني كردند و دوران فتنه 88 نيز با سخنان كوبنده و تاريخي خود اذهان را براي فريبهاي دشمنان بيدار كردند.

حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه شهرستان خوی، ضمن قدردانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خوی بعلت برگزاری این جلسه، با اشاره به جایگاه روحانیت در دوران انقلاب خاطرنشان کرد: آن زمان که انقلاب شکل گرفت و به فعلیت رسید، هیچ مسجدی امکانات امروز را نداشت ولی در عوض مردم انگیزه، باور و اعتقاد داشتند و حرف روحانی و ریش سفید مسجد در حکم یک قانون اجرا میشد و همین اعتقاد و باور حکومت چندصد ساله پهلوی را از ریشه برکند.

وی گفت: یکی از ویژگی های مبلغ دینی، آگاه و مسلط بر شرایط حاکم بر زمان این است که در تمامی موارد روز جامعه تحلیل های درست و جامعی را در اختیار مردم قرار بدهد.

حجت الاسلام و المسلمین شکوری در ادامه خطاب به روحانیون اهل تسنن حاضر در جلسه اذعان داشت: برای موفقیت در تبلیغات دینی و رساندن پیام الهی به مردم ابزاری لازم است که دارا بودن اخلاص، استواری و پختگی محتوای سخن، مخاطب شناسی و زمان شناسی چون هر عصری اقتضائات عصر خود را دارد و مبلغ دینی باید همه آن ها را بشناسد که شناخت نیازهای جامعه، شناخت مشکلات دینی مردم، اطلاع از شبهات مطرح در جامعه و رصد کردن فعالیت های دشمنان از اهم این موارد است.

امام جمعه خوی گفت: از جمله ابزاری که دشمنان جـهت ایـجاد اختلاف در میان پیروان مذاهب مختلف اسلامی به کار می برند بر افروختن اختلافات مذهبی، کلامی و تاریخی با بهره گیری از انسان های مغرض و وابسته از میان پیروان مذاهب مختلف، تمسک به سبّ، لعن و مطامع بزرگان اسلامی با بهـره گیری از انسان هـای ساده لوح و عوام و برانگیختن تعصبات جاهلانه در میان پیروان مذاهب اسلامی با استفاده از انسان های مغرض و مـفسده جو می باشد.

در ادارمه دکتر سیوانی فرماندار شهرستان خوی طی سخنانی ضمن تبریک آغاز سال نو و فرا رسیدن بهار طبیعت و نوروز باستانی را در سال مزین به شعار "اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل ” از سپاه خوی بعلت برگزاری این جلسه تقدیر و جهت حل مشکلات مردم این منطقه تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه مرز رازی خوی بعنوان یکی از قطب های مهم تردد مسافران خارجی کشورمان می باشد تصریح کرد: از آغاز سال جدید تا کنون و در مدت 7 روز، تعداد 32 هزار نفر از مرز رازی خوی تردد کرده اند که نسبت به سال گذشته به میزان 40 درصد افزایش داشته ایم که این چهت رونق اقتصاد منطقه قطور خیلی مهم می باشد.

گفتني است در پايان با حضور فرمانده سپاه خوي و امام جمعه و فرماندار شهرستان خوی مشكلات و موانع در قطور برسي شد و راهكارهايي ارائه گرديد.

در ابتدای این مراسم ماموستا قادر خالدی، امام جمعه شهر قطور و چند نفر از ماموستا ها مناطق قطور ضمن بیان مشکلات مناطق خود بر ضرورت تقویت مبادی وحدت و امنیت پایدار تاکید کردند.

در پایان مراسم از روحانیون اهل تسنن با اهدای لوح و هدایای نقدی توسط معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه خوی تقدیر بعمل آمد.

ارسال نظرات