خبرهای داغ:
فرماندار کبودراهنگ از اشتغالزایی بیش از 2 هزار و 134 نفر در طی سال گذشته در کبودراهنگ خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۴۷۴۲
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کبودراهنگ، احسان قنبری امروز در جلسه شورای اداری کبودراهنگ که با حضور امام جمعه، دادستان و جمعی از مسئولین برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی مشکلات اقتصادی را مداوا و به خواسته‌های مردم پاسخ می‌دهد و می‌توان به جنگ با بیکاری و گرانی رفت و در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی و فرصت‌های مطلوبی برای کشور به وجود آورد.

وی با اشاره به اشتغال 2 هزار و 134 طی سال گذشته که از این میزان بیش از یک هزار و 100 نفر بیمه‌شده است، خاطرنشان کرد: 850 نفر در حوزه بسیج سازندگی، 567 نفر در حوزه صنعت، معدن و تجارت، 140 کارگاه کوچک با 2 میلیارد تومان و 850 نفر اشتغالزایی و مجموع تسهیلات به 59 کارگاه از جمله اشتغالزایی‌های سال گذشته بوده است.

فرماندار کبودراهنگ اسکان مسافران نوروزی در کبودراهنگ را بیش از 22 هزار و 403 نفر دانست و گفت: بیش از 18 هزار و 770 نفر در خانه استیجاری و یک هزار و 893 نفر از مسافران نوروزی در مدارس اسکان داشتند.

وی به مسدود شدن 164 حلقه چاه غیر مجاز اشاره کرد و افزود: بیش از 216 مورد کنتور نیز به منظور صرفه‌جویی در استفاده از آب هوشمند شدند.

امام جمعه کبودراهنگ نیز در ادامه با اشاره به اینکه باید میزان درآمد حاصله از غار به شهرستان تعلق یابد، اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن غار جهانی علیصدر در این شهرستان باید از این موقعیت به نحو احسن استفاده کرد.

حجت‌الاسلام یوسف روحانی در خصوص اینکه کبودراهنگ پیش از این یک شهرستان کشاورزی بوده ولی متاسفانه به دلیل کمبود آب کشاورزی بسیار کم شده، افزود: باید در این شهرستان مشاغل خانگی و صنایع دستی رواج بیشتری یابد و شاهد اشتغالزایی بیشتری در این منطقه باشیم.

وی با اشاره به اینکه مشاغل خانگی بستری مناسب برای کسب و کار است، افزود: مشاغل خانگی سابقه بسیار دیرینه در حیات انسان دارد که با حمایت از این طرح ها، زمینه برای احیای نیروهای جویای کار فراهم می شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات