به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خمینی(ره) در مصلی شهدای محراب ابرکوه با حضور بانوان ابرکوهی و به همت حوزه مقاومت فاطمه زهرا(س) شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۵۴۷۰۸
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، آیت الله ابوالقاسم علیدوست دانشمند ابرکوهی و استاد حوزه علمیه قم در این مراسم، حضرت زهرا(س) را الگویی نمونه برای تمامی انسان ها در همه زمان ها اعلام و اظهار کرد: ما در قرآن کریم حضرت مریم(س) را به عنوان سرور زنان عالم می خوانیم اما در نقلی از شیعه و سنی از پیامبر اکرم(ص) روایت شده که حضرت مریم(س) الگوی زمان خود بوده اند اما فاطمه زهرا(س) اسوه همه انسان ها در تمامی ادوار زندگی بشر است.

آیت الله علیدوست افزود: حضرت زهرا(س) به گونه ای با مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی زمان خود برخورد می کند که می تواند الگو برای تمامی زمان ها و انسان ها باشد.

وی تصریح کرد: ویژگی بارزی که حضرت زهرا(س) را به عنوان الگو معرفی می کند شاخصه ایثارگری در اوست که هم در خانواده شوهر خود را راضی می کند، هم در اجتماع به عنوان فردی اهل زهد معرفی و شناخته می شود.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه بیان کرد: امروز دنیا و خانواده ها بیش از هر زمانی دیگر به الگوهای رفتاری، اخلاقی و عاطفی همچون فاطمه زهرا(س) نیاز دارد تا به آرامش و استحکام خانوادگی برسد.

علیدوست که به عنوان برگزیده دومین جایزه جهانی علوم انسانی شناخته شده است، ریشه تمامی اختلاف های بین خانواده ها را در خودخواهی و نبود روحیه ایثار در بین اعضاء خانواده بیان کرده و گفت: اگر زندگی خانوادگی بر مدار اخلاق فاطمی و علوی باشد هرگز با آمار خطرناک طلاق های عاطفی و رسمی مواجه نخواهیم بود.

این دانشمند ارجمند ابرکوهی حضرت زهرا(س) را بزرگ ترین مدافع حریم امامت عنوان کرده و گفت: حضرت زهرا(س) را نباید تنها در واجبات و مستحبات جستجو کرد بلکه او در مسائل اجتماعی و سیاسی زمان خود نیز حضوری فعال داشت و بزرگ ترین مبلغ دین بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) بود.

اجرای برنامه های متنوع در این مراسم بر جذابیت آن افزود.

ارسال نظرات