معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار بابل بیان کرد: بارش شدید باران طی ۲۴ساعت گذشته در بابل باعث آبگرفتگی ۲۰۰ منزل مسکونی در روستاهای شهید آباد و مومن آباد بخش بندپی غربی بابل شد.
کد خبر: ۸۶۵۴۵۴۵
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، جعفر آقاجان نتاج  گفت: همچنین بارش باران باعث شد که یک منزل مسکونی در روستای 'کاردی کلا ' این بخش که قدیمی نیز بود دچار آبگرفتگی و ریزش شود.


وی اظهارداشت: بسیاری از معابر و رودخانه های بابل دچار آبگرفتگی شد و حتی برخی از نقاط به خصوص در بخش بندپی شرقی رانش زمین را شاهد هستیم که در ساعت های آینده همه خسارت ها در بخش های مختلف به طور مجزا از طریق رسانه ها اعلام خواهد شد.


وی گفت: در منطقه شیخ موسی که بارش برف را شاهد بودیم بسیاری از درراه مانده ها افراد بومی هستند که خود از مناطق ییلاقی می باشند ولی تیم راهداری وماموران هلال احمر برای بازگشایی جاده ها در این منطقه اعزام شده اند.


آقاجان نتاج بیان کرد: متاسفانه بیشترین خسارت ها در بابل به بخش خزانه برنج وارد شده است و این خسارت در بخش بندپی غربی بابل به خصوص در روستاهای شهید آباد و مومن آباد بیش از 90 درصد است.


بارندگی شدید و سیلاب نیمه اول اسفندماه گذشته نیز به 110 واحد مسکونی و 77 هکتار از شالیزارها و باغ مرکبات شهرستان بابل خسارت وارد کرد.


در همین حال مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری مازندران گفت که بارش باران و بروز سیل روز جمعه به راه های ارتباطی، مناطق مسکونی و اراضی کشاورزی در پنج شهرستان این استان خسارت زد.


بارش باران ناشی از نفوذ جریانات شمالی به مازندران، از نیمه شب پنج شنبه شروع شده و این بارش ها در مناطق کوهستانی همراه با برف و بوران بود.


اداره کل هواشناسی مازندران اعلام کرد ناپایداری جوی در این استان شمال کشور تا عصر شنبه ادامه خواهد داشت.


در 12 روز گذشته بیش از 80 میلمتر باران در مازندران بارید که 10 درصد میانگین بارش سالانه این استان است.

ارسال نظرات