محمدیان در نشست بررسی عتبات دانشگاهیان عنوان کرد

لزوم استفاده از ابزارهای جدید در سفرهای عتبات برای نشان دادن اهداف قیام امام حسین(ع)

نشست نقد و بررسی عتبات دانشگاهیان با حضور مسئولین نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در بعثه کربلا برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۵۴۴۵۰
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، جلسه نقد و بررسی عتبات دانشگاهیان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ،حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق، حجت‌الاسلام والمسلمین فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و مسئولان دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در بعثه مقام معظم رهبری در کربلا برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با بیان اینکه عتبات فرصت مناسبی برای بهره‌مندی دانشگاهیان از فضای معنوی کربلا و نجف است، گفت:بعثه مقام معظم رهبری تمام تلاش خود را در جهت بهتر برگزار شدن این سفرها به کار می‌گیرد.

در ادامه حجت‌الاسلام فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان اینکه در چهاردهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات ۲۸۷ کاروان تا پایان فروردین ماه به عتبات اعزام می‌شوند، گفت: در هر مرحله نظرسنجی و آسیب شناسی انجام می‌گیرد که در دوره قبل ۷۵ درصد از اعزامی‌ها کسانی بودند که برای اولین بار به عتبات اعزام می‌شدند.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی ستاد که با همکاری بعثه مقام معظم رهبری در عراق اجرا می‌شود، گفت: در تمامی برنامه‌ها اعم از نجف، کربلا و زیارت حر دانشگاهیان با اشتیاق حضور پیدا می‌کنند. برنامه‌های فرهنگی قبل و بعد از سفر طراحی شده و جلسات پس از سفر عتبات نیز برنامه ریزی شده است که با هماهنگی با مدیران کاروان ها اجرا خواهد شد.

فقیهی گفت: هر روز ده کاروان در نجف و ده کاروان در کربلا حضور دارند که با همکاری سازمان حج و زیارت در دو هتل در نجف اشرف و در دو هتل در کربلای معلی مستقر هستند.

در ادامه این نشست مسئولان دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به تشریح دیدگاه‌های خود پرداختند و نظرات خود را درباره عتبات دانشگاهیان بیان کردند.

 

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ضمن تشکر از بعثه مقام معظم رهبری خصوصا حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، گفت: ستاد باید ۵۰ درصد تلاش خود را بر تقویت محتوای این سفر صرف کند.

 

وی افزود: دانشجو و دانشگاهی باید پس از این سفر شناخت و معرفت بیشتری نسبت به قیام امام حسین(ع) و امیرالمومنین(ع) داشته باشد و دانشگاهیان باید با شیوه حکومتی امیرالمومنین(ع) در ایام سکوت و بعد از رسیدن به خلافت و همچنین خطبه حضرت زینب (س) آشنا شوند.

 

وی در پایان با اشاره به استفاده از ابزارهای جدید هنری در عتبات گفت: ستاد باید از ابزارهای جدید استفاده کند، به طوری که فضا حماسی و انقلابی باشد چون جنگ امام حسین (ع) همه‌اش حماسه و پیروزی بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار