خطیب جمعه خلیل آباد:

باید در عمل نتایج اقتصادی برجام مشخص شود/ تحمیل برجام‌های بعدی خواسته غرب است

خطیب جمعه خلیل آباد گفت: اگر جایی حرف از برجام ۲ و ۳ و … زده می‌شود مطمئن باشید که حرف و خواسته غربی‌ها است.
کد خبر: ۸۶۵۴۴۲۳
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام سید رضا علوی،ظهر روز گذشته در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: مسلمانان از نظر اعتقادی عقیده دارند که ولایت فقیه ادامه دهنده راه پیامبر و ائمه است و وظیفه ما ایجاب می کند که به فرمایشات ولی فقیه گوش دهیم و به آن عمل کنیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به عنوان یک دیدبان تیز بین در جمهوری اسلامی ایران واقعیتهایی را مطرح می کنند که خیلی از ما از آن غافل هستیم.

علوی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در شروع سال اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کرده اند، که این اقدام و عمل خود دنیایی از حرف در آن وجود دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مردم و مسئولین تا به امروز از اقتصاد مقاومتی تنها حرف زده اند و به آن عمل نکرده اند و تک تک بنده و شما باید به اقدام و عمل، اقتصاد مقاومتی را نشان بدهیم و به نوعی ادامه اقتصاد مقاومتی به اقدام و عمل است.

خطیب جمعه خلیل آباد با بیان اینکه دولتمردان و آحاد مردم باید آن توجه اقدامی و عملی خود را داشته باشند، تصریح کرد: هر شخصی که در توان خود دارد باید یک کار اقتصادی انجام دهد تا بتواند به واسطه آن چند نفر شاغل شوند و اگر آبرو و عزت اسلام مهم است باید به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و با بیان اینکه اگر از روی آگاهی برخی افراد یگویند که فردای دنیا، دنیای مذاکره است نه موشک، خیانت کرده اند، اذعان نمود: باید ببینیم که اشاره مقام معظم رهبری به چه کسانی است و یا به نوعی چه کسانی این صحبت ها را می کنند و در ظاهر دوست و خدمتگذار هستند و در باطن نوع دیگر عمل می کنند.

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه رهبری خیانت کار را به ما نشان داده اند، تاکید کرد: امروز هم روزگار موشک است و هم روزگار مذاکره است و اگر کسی آگاهانه این حرف را بزند خیانت کار است.

وی در ادامه بیان داشت: ما اهل گفتگو و مذاکره با تمام دنیا به غیر از آمریکا و اسرائیل هستیم و باید بدانیم که برخی از مسئولین که به صورت مستقیم و غیر مستقیم صحبت از رابطه با آمریکا و اسرائیل می کنند خیانت کار هستند.

امام جمعه موقت خلیل آباد با بیان اینکه اگر آمریکا می توانست با بمب و موشک به ایران حمله کند این کار را می کرد، اظهار داشت: آمریکا توان موشکی و اقتدار نظامی ایران را می بینند و مطمئن باشید که با مذاکره تنها به حرف ما گوش نخواهند داد.

وی همچنین گفت: خیانت کار کسانی هستند که تنها دم از مذاکره می زنند و می گویند که دوران موشک گذشته است.

حجت الاسلام سید رضا علوی با بیان اینکه در رأس نظام جمهوری اسلامی فردی فقیه، شجاع و مدیری مثل مقام معظم رهبری وجود دارد، ابراز داشت: متاسفانه برخی از سیاست مداران، مسئولین و برخی که به نوعی از پایه های نظام محسوب می شوند، به صحبت ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری عمل نمی کنند.

وی با بیان اینکه می خواهند برجام های دیگری را تحت برجام ۲ و ۳ و… بر نخبگان مملکت تحمیل کنند، تصریح کرد: اگر جایی دم از برجام ۲ و ۳ و … زده می شود مطمئن باشید که حرف غربی ها است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تحریم هایی که طبق قرارداد برجام باید برداشته می شد برداشته نشده است، اظهار کرد: ما از برجام چه نتیجه آن چنانی گرفته ایم که به باقی برجام ها امیدوار باشیم و آن چه که وحده داده شده است به آن عمل نشده و غربی ها تنها روی کاغذ قبول کرده اند.

وی با بیان اینکه باید مواظب باشیم که کلاه سرمان نرود و در عمل مشخص شود برجام چه نتایج اقتصادی داشته است، اذعان نمود: دشمنان ما حدود ده راه و مسیر را برای نفوذ علمی، فرهنگی و اقتصادی را در مراکز علمی، فرهنگی و اقتصادی کشور دنبال می کنند.

علوی ادامه داد: از صد نفر از فارغ التحصیلان در بهترین رشته تحصیلی در کشور چرا باید ۹۰ نفر آنها جذب کشورهای بیگانه شوند و این یک ضعف مدیریتی در نظام علمی کشور است.

وی از راهیابی برخی جاسوسان در مراکز فرهنگی کشور سخن گفت و اظهار کرد: برخی از مسئولین فرهنگی کشور خیلی راحت به جاسوسان بیگانه احازه می دهند که در مراکز فرهنگی کشور فعالیت کنند.

خطیب جمعه خلیل آباد همچنین تاکید کرد: هر زمان که مقام معظم رهبری سخنرانی می کنند باید گوش جان داد و به این فرمایشات عمل کرد، باید بصیرت و اقدام به موقع داشته باشیم.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: باید از طبیعت و اطراف در سال نو چیزهایی را یاد بگیریم و دروغ، تهمت، غیبت، حسادت و… را از وجود خود دور کنیم؛ در دین اسلام توصیه شده است که زیاد مسافرت انجام دهیم و در کنار تفریح، مسافرتهایی انجام دهیم که برای ما درس داشته باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار