یکی از راویان در منطقه هویزه:

هویزه از اسناد مظلومیت جنگ نابرابر دشمن متجاوز است

خبرگزاری بسیج: یکی از راویان در یادمان هویزه عصر روز گذشته در بازدید بسیجیان سپاه ولايت تبريز از این منطقه گفت: هویزه با نام شهید علم‌الهدی عجین است و در سینه خود خاطرات نبرد نابرابر عده‌ای محدود در مقابل لشگر تانك‌ها و به خون غلتیدن‌های جوانان مومن را حفظ کرده است.
کد خبر: ۸۶۵۴۳۷۱
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱

اصغر راضی در ادامه اظهار کرد: وقتی حصر سوسنگرد شكسته شد، دو روز پس از آن، ۲۷ آبان، سید حسین علم‌الهدی با عده‌ای از دوستان اهوازی خود كه از دانشجویان پیرو خط امام بودند وارد هویزه شدند تا جاودانه تاریخ شوند.

وی ادامه داد: مرحله نخست عملیات در روز 15 دی برای آزادسازی جفیر و پادگان حمید شروع شد،‌ ولی ناقص ماند. مرحله دوم،‌ فردای آن روز ساعت هشت صبح آغاز شد. نیروها به طرف پادگان حمید و جفیر حركت كردند،‌ ولی آتش دشمن شدید بود و عملیات متوقف شد. علم‌الهدی و یارانش در محاصره كامل تانك‌های دشمن قرار گرفتند و به شهادت رسیدند و بدن مطهرشان در زیر تانك‌ها له شد تا جاودانه شوند.

راضی با اشاره به خیانت های بنی صدر افزود: بنب صدر از آغاز خیانت های بسیاری را کرد که اسناد آن موجود است ولی بحمدالله با عزل بنی صدر از فرماندهی كل قوا، عملیات بیت‌المقدس با رمز «یا علی بن ابی طالب» آغاز شد و روز هجدهم اردیبهشت ۶۱، رزمندگان اسلام دشمن را مجبور به عقب نشینی كردند و بار دیگر هویزه به دامن میهن عزیز بازگشت.

راضی در پایان با بیان خاطره ای از یك سرباز عراقی گفت: در محله‌ای كه ما مستقر بودیم،‌ یك پیرزن و پیرمرد باقی مانده بودند و روزی یك بار برای گرفتن غذا نزد ما می‌آمدند. یك روز كه به مقر آمده بودند یكی از افسران ضد اطلاعات وارد مقر شد و آن دو را دید. پرسید: «چرا به اینها غذا می‌دهید؟» از مقر یك گالن نفت آورد و روی پیرزن خالی كرد. بعد كبریت زد. پیرزن در آتش می‌سوخت، جیغ می‌كشید و سرانجام بر زمین افتاد و ذره ذره سوخت. پیرمرد ضجه می‌زد. ستوان او را كشان‌كشان تا رودخانه برد. دست و پایش را با سیم تلفن بست و او را در رودخانه انداخت. آخرین بار پیرمرد را دیدم كه چند بار در رودخانه بالا و پایین رفت و بعد ناپدید شد.»

ارسال نظرات
آخرین اخبار