رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد

آمار تصادفات و قربانیان تصادفات نوروزی

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در ایام نوروز، ۲۷۰ فقره تصادف فوتی داشتیم که متأسفانه در این تصادفات ۲۸۰ نفر جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۸۶۵۴۳۶۹
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ مهری با بیان اینکه سفرهای نوروزی امسال 10 درصد افزایش داشت، افزود: استان های البرز، تهران ، قزوین ، گیلان ، مازندران ، فارس ، اصفهان و خراسان رضوی بیشترین ترددها را داشتند.


سردار مهری با بیان اینکه خوشبختانه امسال تصادفات جاده ای در مقایسه با سال گذشته 4 درصد کاهش داشته است، گفت: بیشترین علت تصادفات و تخلفات سرعت غیرمجاز ، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ بوده است.


وی در خصوص استفاده از سیستم هوشمند در ثبت تخلفات جاده ای افزود: در حال حاضر 2 هزار و 300 دستگاه دوربین در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد 720 دستگاه دوربین مربوط به ثبت تخلفات جاده است که باید تعداد این دوربین ها به هزار و 880 دستگاه برسد.


سردار مهری گفت: اگر در جاده ها دوربین های ثبت سرعت نصب شود مطمئناً تخلفات کاهش خواهد یافت.


رئیس پلیس راهور با بیان اینکه در ایام نوروز توقیف خودروهای متخلف 7 درصد افزایش داشته است ، افزود: متأسفانه 147 خودروی متخلف و مقصر در تصادفات، موجب کشته شدن تعدادی از هموطنان در ایام نوروز شده است.


سردار مهری گفت: طرح نوروزی پلیس امروز نیز ادامه خواهد داشت و در صورت پرحجم بودن محور چالوس و همچنین هراز، جاده به صورت یک طرفه خواهد شد.

ارسال نظرات