خبرهای داغ:
مسئول گروه جهادي امام سجاد(ع) گفت: جهادگران در اردوهاي جهادي مي‌توانند به عنوان ابزاري براي بيان و انتقال دردهاي افراد محروم به مسئولان تلاش كنند.
کد خبر: ۸۶۵۴۲۸۳
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰
محسن يوسف زاده در گفتگو باخبرگزاری بسیج در  قزوين با اشاره به اعزام گروه جهادي ناحیه امام سجاد(ع) به مناطق محروم در بيان كرد: اردوهاي جهادي بر اساس تدابير مقام معظم رهبري با هدف اشاعه فرهنگ خدمات رساني در بين جوانان داير شده و جوانان بايد از اين فرصت طلايي در راستاي خودسازي و خدمت رساني به محرومين استفاده كنند.

وي ادامه داد: جوانان با حضور در مناطق محروم با عمق معناي محروميت و فقر آشنا و اين مهم را به خوبي لمس مي‌كنند؛ از اين‌ رو قرار گرفتن جوانان در چنين فعاليت‌هايي حس نوع دوستي را تشديد و در آينده نيز به عنوان مسئول، درك درستي از فقر و فقرزدايي خواهند داشت.

وي افزود: در برگزاري اردوهاي جهادي خدمات قابل توجهي در زمينه‌هاي عمراني، فرهنگي، اجتماعي و غيره انجام مي‌گيرد؛ اما اگر در اين امر ادارات ذي‌ربط نيز هماهنگي لازم را داشته باشند، قطعاً شاهد اثرات بهتري از اين اردوها خواهيم بود.

يوسف‌زاده با بيان اينكه حضور نوجوان و جوانان در اردوهاي جهادي به آنان ثابت مي‌كند كه خدمت‌رساني به مردم تنها در قالب مشاغل پشت ميزنشيني تعريف نمي‌شود، اظهار كرد: حضور در اين برنامه نوع دوستانه سبب مي‌شود تا جوانان به هدايت در مسير توليدات داخلي رغبت بيشتري نشان دهند كه اين امر ما را در تحقق منويات رهبري در خصوص اقتصاد مقاومتي نيز كمك مي‌كند.

وي در بخش ديگري از سخنانش اضافه كرد: در اين اردوها كلاس هاي آموزش بهداشت، خانواده و اصول عقيدتي و مذهبي و اقتصاد مقاومتي توسط نوجوانان براي اهالي روستاها برگزار مي شود.

اين مسئول به هدف اصلي برگزاري اين اردوها اشاره كرد و افزود: اردوهاي جهادي مختص مردم محروم و نيازمند در مناطق مختلف روستائي و با هدف ترويج فرهنگ انفلاب اسلامي، ايثار و فداكاري و روحيه خدمت رساني به مردم دنبال مي شود.

وي درك شرايط موجود را مهمترين ويژگي اردوهاي جهادي دانست و تصريح كرد: جهادگران در اردوهاي جهادي مي توانند بعنوان ابزاري براي بيان و انتقال دردهاي افراد محروم به مسئولان تلاش كنند.

يوسف زاده كمك به محروميت زدايي را يكي ديگر از اهداف اردوهاي جهادي دانست و يادآور شد: متاسفانه با گذشت ۳۶ سال از عمر با بركت انقلاب اسلامي هنوز در كشور مناطقي وجود دارد كه نيازمند خدمات رساني ويژه هستند.

وي در پايان يادآور شد: بيشترين اعضاي اين گروه را افراد 18 تا 20 سال تشكيل ميدادند كه با شور و عشق خدمت را وظيفه خود مي دانستند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها