حمید رضا پورنوروز
امام جمعه موقت ایلام گفت: مسئولان دولت باید در مورد برجام و توافق هسته ای با غرب شفاف سازی کنند.
کد خبر: ۸۶۵۴۲۷۵
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۴

به گزارش خبرکزاری بسیج؛ به نقل از ايلام بيدار ،حجت الاسلام والمسلمین "شمس اله سراج"، امام جمعه موقت ایلام در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر ایلام در مسجد جامع با اشاره به در پیش بودن سالگشت روز ملی فناوری هسته ای اظهار کرد: هنوز مردم به درستی نمی دانند که در برجام چه اتفاقی افتاد و چه به دست آوردیم و چه چیزی هم از دست دادیم.

وی گفت: خواهش ما از دولت این است که به عنوان یک حق بیایند شفاف سازی کنند و به مردم بگویند که در توافق هسته ای با غرب چه به دست آوردیم.
خطیب نماز جمعه ایلام افزود: پرسش ما از مسئولان این است به مردم پاسخ دهد آیا آنچه در برجام به دست آوردیم با آنچه که از دست دادیم برابری می کند یا نه؛ زیرا هنوز ما به درستی و دقیق نمی دانیم که چه دستاوردی داشتیم.
این روحانی ادامه داد: پرسش دیگر مردم از دولت این است که آیا دارایی های ما که آزاد شد 100 میلیارد دلار بود یا 30 میلیارد دلار، ما هنوز نمی دانیم این دارایی ها پرداخت شد یا نه؛ توقع مردم از مسئولان این است که در این مورد با مردم سخن بگویند تا واقعیت ها آشکار شود.
امام جمعه موقت ایلام در بخش دیگری از خطبه ها به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: لازم است که مسئولان عمل به این شعار را در سرلوحه برنامه های کاری خود در سال جدید قرار دهند.
سراج بیان کرد: وقتی که شخص اول مملکت که سیاست گذاری کلی نظام بر عهده ایشان است در مورد اقتصاد مقاومتی دغدغه دارند و به این موضوع همواره در بیانات شان تاکید می کنند لازم است که دولت نه در شعار بلکه در عمل به این مقوله توجه جدی داشته باشد.
وی اضافه داد: شعار دادن در مورد اقتصاد مقاومتی دردی را دوا نمی کند، رئیس جمهوری و همه وزیران از اقتصاد مقاومتی سخن می گویند اما واقعیت این است که تاکنون این موضوع در حد شعار و حرف بوده و باید در عمل به این بحث و دغدغه جدی مقام معظم رهبری پرداخته شود.
این روحانی در ادامه به 13 فروردین روز طبیعت اشاره کرد و مهم ترین پیام و درس بهار را اعتدال و تعادل دانست.
خطیب نمازجمعه ایلام گفت: همان طور که بهار نه سرد است و نه گرم و هوا معتدل است، انسان نیز باید نه اهل تفریط و نه اهل افراط باشد، این درست همان موضوعی است که در اسلام نیز به آن تاکید شده است.


ارسال نظرات