مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله گفت: یکی از اهدافی که در برنامه‌های هفته زن به دنبال ان هستیم ترویج فرهنگ فاطمی است چاکه رفتار حضرت زهرا(س) به عنوان یک الگوی برجسته به خوبی می‌تواند یک الگوی تمام معنا برای انسان ها در تمامی قرون قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۵۴۱۶۷
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۵

اعظم محمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی، ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت زهرای مرضیه(س) و بنیانگذار انقلاب اسلامی اظهار داشت: امیدواریم این سال که مزین به نام حضرت فاطمه(س) همراه با خیر و برکت برای همه مومنان باشد.

وی با اشاره به سخنان مقام‌معظم رهبری درباره روز زن گفت: با توجه به اینکه مقام‌معظم رهبری می‌فرمایند "روز زن یعنی نگاه درست و مبتنی بر منطق به زنان که نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند آن هم نیمی که اگر نگاه کاوشگر انسان بخواهد نقش آن را با نقش‌های دیگر مقایسه کند، خواهد دید که نقش این نیم، حساس‌ترین، ظریف‌ترین، ماندگارترین و مؤثرترین نقش‌ها در حرکت تاریخ انسان و در سیر بشریت به سوی کمال است" و خداوند زن را اینگونه آفریده است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله افزود: همین بشر نیاز به الگو دارد و از همان ابتدای خلقت خداوند برای بشر الگوهایی را قرار داد و همانگونه که مقام‌معظم رهبری فرمودند "نمونه برای انسان مؤمن و مرضی الهی، و انسان کافر و مردود درگاه پروردگار در قرآن، زن مطرح شده است" این زن با توجه به نقص‌های موجود در جوامع نیازمند یک الگو است.

محمدی تصریح کرد: نیاز به الگو ریشه در فطرت انسان دارد و ضرورت وجود یک نمونه عملی در جامعه امروز بسیار حایز اهمیت است، زن جامعه امروز الگویی می‌خواهد که بتواند با سرمشق قرار دادن این الگو خوشبختی را با تمام وجود لمس کند.

وی در ادامه گفت: الگویی که بهترین منطق باشد برای رفع سرگردانی‌ها و مشکلات پیش روی، که بتواند با افکار و اندیشه‌های این الگو بتواند پاسخ به پرسش‌های چگونه زیستن را برای خود داشته باشد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله افزود: رفتار حضرت زهرا(س) به عنوان یک الگوی برجسته از آنجا که بر مبنای فطرت است به خوبی می‌تواند یک الگوی تمام معنا برای انسان ها در تمامی قرون قرار گیرد.

وی هدف از برگزاری برنامه‌های هفته زن را ترویج فرهنگ فاطمی دانست و گفت: یکی از برنامه‌های مهمی که در عرصه جشن کوثر داریم انتقال پیام فرهنگ فاطمی است، پیام فرهنگ فاطمی نیز چیزی جز عمل به اسلام نیست، آنجایی که حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه بحث مسئولیت قران را می‌فرمایند چون قرآن را به عنوان کتابی برای برنامه زندگی همه انسان‌ها مطرح می‌کنند.

محمدی تصریح کرد: کتاب قرآن برنامه خالق برای زندگی مخلوق است قرآن آمده تا نقاط تاریک درون ما را روشن سازد و فطرت درون آدمی را به ما بشناساند و این در صورتی امکان پذیر خواهد بود که به دستورات الهی عمل کنیم، در زمان حیات زندگی حضرت فاطمه(س) افراد بسیاری با قرآن مانوس بودند ولی چشم عقل و دل را بر مفاهیم قرآن بسته بودند.

وی افزود: اگر بخواهیم در جامعه فرهنگ فاطمی پیاده شود بایستی روح عفت و حیاء را در جامعه زنده کنیم که این مهم نیز با نهادینه سازی فرهنگ فاطمی و عمل به دستورات پروردگار میسر است که عمل به دستورات الهی نوعی عفت را به ارمغان خواهد آورد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله خاطرنشان کرد: اگر جامعه به سمت پاکی رود جامعه مصون مانده چراکه روح استقامت و غیرت در جامعه بزرگ و فرهنگ فاطمی و ولایت مداری در جامعه جاری می شود، حضرت فاطمه(س) الگوی کامل ولایت پذیری و دفاع از امامت بوده و سراسر زندگی این بانوی بزرگ اسلام برای ما الگو است.

محمدی بیان کرد: الگوی تربیتی در پرورش فرزند، آئین همسرداری و حقوق شوهر در نظام خانواده در قالب رفتارهای ایثارگری که با مردم و نگاهی که به وضعیت موجود پیرامون داشتند نسبت به معضلات و مشکلات مردم در جامعه داشتند، حضور سیاسی و نیز فعالیت به عنوان یک سیاستمدار آگاه و مدافع حریم امامت در جامعه همه و همه به عنوان پیروی از مکتب فاطمی می تواند مورد توجه زنان جامعه اسلامی قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های سپاه و بسیج در این هته گفت: هرساله بسیج جامعه زنان برنامه هایی تحت عنوان جشن های کوثر در راستای ترویج فرهنگ فاطمی برگزار می کنیم، این برنامه ها در قالب همایش ها و گفتمان های زندگی فاطمی، فضاسازی در مکان های گردشگری و جشن های ویژه و متنوع در سطح استان با همکاری نواحی و پایگاه های مقاومت بسیج برگزار می شود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله در پایان خاطرنشان کرد: برنامه های اجرایی تنها برای جامعه بسیج زنان نیست چراکه مخاطبان برنامه ها عموم قرار دارند و سعی می کنیم با بررسی بازخورد برنامه ها و اعمال پیشنهادات در راستای رفع نقاط ضعف و برگزاری هرچه بهتر برنامه ها تلاش کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات