همزمان با دوازدهم فروردین ماه و روز جمهوری اسلامی، همه‌پرسی نمادین در همان مسجدی که امام خمینی(ره) رأی خود را به صندوق انداختند، برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۵۴۰۹۳
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، مردم قم ظهر روز پنج شنبه ،در یک حرکت نمادین به مناسبت همه‌پرسی 12 فروردین ماه سال 58 و روز جمهوری اسلامی، در مسجد چهارمردان قم به پای صندوق رفته و رأی خود به  استقرار نظام جمهوری اسلامی را مجدداً به صندوق آراء می‌اندازند.

گفتنی است این مراسم که سال گذشته هم با استقبال پرشوری مواجه شد، از ساعت 10 صبح با برپایی ایستگاه صلواتی و پذیرایی از مردم در مقابل مسجد چهارمردان واقع در خیابان انقلاب نبش خیابان 16  آغاز و طی مراسمی بعد از نماز ظهر و عصر و با حضور مسئولان استانی، شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی و اقشار مختلف مردم استان قم با مراسم نمادین رأی گیری به پایان خواهد رسید.

لازم به ذکراست که مردم قم به ویژه اهالی خیابان چهارمردان نقش مهمی را در پیروزی انقلاب به عهده داشتند که بعدها این موضوع  موجب تغییر نام این خیابان از چهارمردان به خیابان انقلاب شد و با توجه به محوریت این منطقه و این مسجد، حضرت امام خمینی(ره) در روز همه‌پرسی با وجود استقرار صندوق‌های مختلف در اطراف محل سکونت خود، این مکان را برای رأی دادن انتخاب کردند.

ارسال نظرات