بازرس اول مجمع عالی بسیج سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) الگوی نمونه برای زنان جامعه است، گفت: نگاه غرب به زن، یک نگاه ابزاری و تحقیری است.
کد خبر: ۸۶۵۴۰۹۰
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از صومعه سرا، مهربان، بازرس اول مجمع عالی بسیج سپاه ناحیه مرکزی رشت ظهرامروز(11فروردین) در جشن میلاد کوثر در سالن فارابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه سرا اظهار کرد: مرکز آفرینش و خلقت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله‌علیها)است.
وی با بیان اینکه نقطه پرگار در اسلام زن است، افزود: مرکز خانواده، زایش، تربیت، فعالیت و پویایی جامعه بانوان معرفی شده اند و از این رو کانون خانه هستند.
مسئول قشر بانوان ناحیه رشت با بیان اینکه بعد از ولادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) زن ارزش اصلی خود را بدست آورد،  گفت: در دنیایی که امروز ادعای تمدن دارد هیچ بهایی به زن داده نمی شد و زن را به عنوان دارایی به حساب می آوردند.
مهربان با بیان اینکه زنان در آن زمان حق رای نداشتند و مورد ظلم و ستم مردان قرار می گرفتند، تصریح کرد: زنان علاوه بر عرب جاهلیت در دنیای غرب هم زنده به گور می شدند.

غرب به زنان یک نگاه ابزاری دارد
وی با بیان اینکه فلاسفه بزرگ یونان و غرب همایشی تحت عنوان آیا زنان انسانند؟برگزار و روی آن بحث کردند، خاطرنشان کرد: امروزه در غرب نگاه به زن یک نگاه تحقیر و ابزاری است

بازرس اول مجمع عالی بسیج سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه حضرت محمد(صلی‌اله علیه وآله) در عرب جاهلیت به زنان و دختران بها می‌دادند، اظهار کرد: توجه نسبت به جنس مونث نشان می‌دهد وقتی کودک است باید محبت را بگیرد، زمانی که زن است باید محبت را جذب کند و در زمان مادری باید محبت را به فرزند ارائه دهد.

مهربان، حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) را نمونه کامل یک زن مسلمان دانست و افزود: ایشان در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... بهترین الگو برای بانوان می‌باشند.

وی با بیان اینکه فلسفه ازدواج مودت و محبت است که متاسفانه در جوانان امروز این موضوع کمتر دیده می‌شود، گفت: تربیت درست فرزندان، محبت به همسر، ولایت پذیری و حجاب از جمله اخلاقیات حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) بود.

مسئول قشر بانوان ناحیه رشت با بیان اینکه خانواده‌ها متاسفانه کارکرد تربیتی خود را از دست داده‌اند و به دست سازمان‌های دیگر همچون تلویزیون، ماهواره، محیط و ... سپرده‌اند، تصریح کرد: حجاب مانع حضور سیاسی و اجتماعی زنان در جامعه  نمی‌شود.

مهربان خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) با حجاب خود و در حمایت و دفاع از ولی زمانش، جان خود را در این راه داد و یک بانوی تمامی بعدی است.

 

ارسال نظرات