عباسی فر:

ماموریت‌ اصلی بسیج سازندگی، محرومیت‌زدایی است

مسئول بسیج سازندگی استان بوشهر گفت: در ایام تعطیلات نوروز 95 بیش از 100 نفر در قالب 9 گروه جهادی از 23 اسفند تا 25 فروردین در روستاهای محروم حضور پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۵۴۰۸۵
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ مسئول بسیج سازندگی سپاه امام صادق استان بوشهر به همراه مسئول بسیج دانشجویی و رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان با حضور در روستای شاه پسرمرد شهرستان دشتستان ضمن بازدید از عرصه های جهادی وعرض خسته نباشید به گروه افسران ولایت بسیج دانشجویی دانشگاه از نزدیک در جریان فعالیت های عمرانی،فرهنگی و آموزشی جهادگران قرار گرفتند.

بازدید از کلاسهای آموزشی اقتصاد مقاومتی(گل سازی،خیاطی،کشاورزی)،فعالیت های عمرانی از جمله برنامه های این بازدید یک روزه بود.

در ایام تعطیلات نوروز 95 بیش از 100 نفر در قالب  9 گروه جهادی از 23 اسفند تا 25 فروردین در روستاهای محروم حضور پیدا می‌کنند.

در حاشیه این بازدید  فضل‌الله لک ریئس دانشگاه علمی کاربردی استان گفت: همه ساله حرکت های جهادی به همت دانشجویان  در مناطق محروم استان در جهت رفع محرومیت  زدایی  صورت می گیرد.

وی افزود: گروه جهادی افسران ولایت  دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی استان در نوروز ۹۵به مدت ۱۰ روز از تاريخ دوم تا ۱۲فروردين در منطقه امامزاده محمد فيروز (شاه‌پسر مرد ) از توابع شهرستان دشتستان فعاليت‌هاي جهادي  را درقالب فعالیت های فرهنگي، آموزشي، بهداشتي، درماني و عمراني انجام می دهند.

ریئس دانشگاه علمی کاربردی استان  با اشاره به اینکه حرکت های جهادی چندین ویژگی را در بر دارند، عنوان کرد: حرکت های جهادی  روحیه جهادی  را در بین مردم روستا تقویت می کند  و توجه مسولین نیز نسبت به این قدامات و این  مناطق محروم جلب می شود.

وی ادامه داد: تقویت روحیه جهادی در بین دانشجویان که آینده سازن و مدیران آینده جامعه ما هستند از دیگر ویژگی های حرکت های جهادی  است. 

 درادامه عباسی فر مسئول بسیج سازندگی استان یکی از ماموریت‌های بسیج سازندگی را محرومیت‌زدایی دانست و گفت: با همکاری اقشار مختلف بسیج به خصوص بسیج دانشجویی، دانش‌آموزی، بسیج محلات و بسیج جامعه پزشکی، محرومیت‌زدایی در اعزام گروهای جهادی به روستاها و مناطق کم برخوردار استان انجام می‌شود.

وی افزود: گروه‌های جهادی متناسب با توان علمی و تخصصی و در حوزه‌های مختلف علمی و آموزشی، فرهنگی و اجتماعی،  بهداشت و درمان خدمات ارائه می‌کنند.

عباسی فر  با اشاره به  باز خورد حضور گروه‌های جهادی در مناطق کم برخوردار اظهار کرد: حضور این گروه‌ها در مناطق محروم استان آثار و برکات ارزشمندی برای شرکت کنندگان در این طرح‌ها و اهالی روستاها به همراه دارد....

وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی حرکت‌های جهادی اقتصاد مقاومتی است عنوان کرد: گروه‌های جهادی علاوه بر فعالیت‌های تخصصی افکار عمومی را نسبت به اهمیت اقتصاد درون‌زا متناسب با شرایط بومی و اقلیمی استان برای تحقق گفتمان اقتصاد مقاومتی آگاه می‌کنند.

 حجت پارمان مسئول گروه جهادي افسران ولايت  نیز با اشاره به مهم‌ترين فعاليت‌هاي فرهنگي، اظهار كرد: يكي از مهم‌ترين عرصه خدمت‌رساني دريك گروه جهادي فعاليت‌هاي فرهنگي است كه برپايي نمايشگاه، خيمه‌هاي معرفت‌شناسي، نماز جماعات، ادعيه خواني، مراسم ولادت و شهادت ائمه اطهار، فضاسازي روستا برخي از فعاليت اين گروه جهادي در اين منطقه است. 

اين فعال جهادي استان بوشهر افزود: يكي از عرصه فعاليت جهادي كه مورد استقبال بي‌نظير اهالي روستا قرار گرفت، برگزاري كلاس‌هاي آموزشي در دو مقطع كودكان و بزرگ‌سالان در قالب آموزش سفال‌گري،خياطي، قرآن،قصه‌گويي كودكان، روبان دوزي،هويه‌كاري، چرم‌دوزي و آموزش احكام است.

پارمان بيان كرد: خدمت‌رساني در عرصه بهداشتي و درماني به دليل عدم وجود امكانات يكي از اولويت‌هاي اساسي و تأثيرگذار گروه افسران ولايت است كه با استقرار گروه پزشكي و بهداشتي با ويزيت و آموزش رايگان در حال خدمات‌رساني هستيم.

وی عنوان كرد: فعاليت‌هاي عمراني اين گروه جهادي در نوروز ۹۵، در روستاي شاه‌پسر مرد و  روستای گشي از توابع شهرستان تنگستان در حال انجام است.

 

ارسال نظرات