دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت نبایستی به عنوان شعار به نامگذاری سال نگاه کند بلکه باید نقشه راه آن ها در حل مشکلات داخلی کشور باشد و به جای نصب بنر شعار سال در ورودی شهرها یک اقدام اساسی در این ...
کد خبر: ۸۶۵۴۰۷۷
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،   محمد حسن آصفری گفت: اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفا بخش حل مشکلات و مسائل اقتصادی کشور است.
دبیر اول کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اگر امروز از منابع بسیار ارزشمندی که در کشور داریم در راستای توسعه تولید و اشتغال استفاده کنیم مطمئنا می توانیم یک گام موثر برای حل مشکلات کشور داشته باشیم.
آصفری جلوگیری از خام فروشی را یک اقدام اساسی در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی باید جلوی خام فروشی گرفته شود و آن را به کمترین حد خود برسانیم؛ اینکه ما منابع ارزشمند خود را به قیمت ناچیز به کشورهای دیگری بفروشیم و بعد آن ها همین محصولات را با چند برابر قیمت با محسوب کردن ارزش افزوده به ایران بفروشند هیچ جایگاهی در اقتصاد مقاومتی ندارد.
وی ابراز کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی حمایت از تولید کننده داخلی و گام برداشتن در راستای افزیش تولیدات داخلی اما اینکه علیرغم توانایی تولید بسیاری از کالاها در داخل کشور با کشورهای خارجی قرارداد ببندیم یک اقدام نامناسب است چرا که ورادات هر نوع کالایی که امکان تولید آن در کشور وجود دارد باعث می شود ده ها نفر در داخل کشور بیکار می شوند و معضل بیکاری افزایش پیدا می کند.
دولت به جای صرف هزینه برای برجام نافرجام به مسائل داخلی کشور توجه کند
دبیر اول کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: دولت آن اندازه که وقتش را برای برجام و سایر مسائل سیاسی گذاشته است که تا الان هم هیچ خروجی برای کشور نداشته است اگر  همان اساس را برای مسائل و مشکلات داخلی می گذاشت مطمئنا می توانست یک گام موثری برای حمایت از تولید داخلی بردارد.
آصفری تشریح کرد: در جهت حمایت از تولیدات داخلی بایستی تسهیلات لازم را در اختیار آن ها بگذاریم و منابع و موانع دست و پا گیری که جلوی تولید وجود دارد را حذف کنیم؛ شعارهای سال نباید فقط به اندازه یک شعار تلقی شود و در این زمینه اکتفا کردن به چاپ بنر و کاغذ و تیزر های تلویزیونی صحیح نیست.
وی در پایان تاکید کرد: دولت نبایستی به عنوان شعار به این نامگذاری ها نگاه کند بلکه باید نقشه راهی برای حل مسائل داخلی کشور باشد و به جای اینکه شعار سال را به بنرهایی تبدیل کند که در ورودی شهرها نصب می شود باید یک اقدام اساسی در این زمینه انجام دهد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات