مدیرکل هواشناسی استان کردستان عنوان کرد
مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: در روز طبیعت برای استان کردستان، پیک بهاری پیش‌بینی‌ می‌کنیم که احتمال تغییر آنی آب و هوا در هر ساعت از روز وجود دارد.
کد خبر: ۸۶۵۴۰۴۰
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمدطالب حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در روز طبیعت برای استان کردستان، پیک بهاری پیش‌بینی‌ می‌کنیم که احتمال تغییر آنی آب و هوا در هر ساعت از روز وجود دارد.

وی گفت: هوای بهاری فریبنده است و شاید در ساعت آغاز روز کاملا مساعد و آفتابی باشد و با گذشت چند ساعت وضعیت جوی برگشته و شاهد ریزش باران، وزش باد و حتی رعد و برق باشیم.

مدیرکل هواشناسی کردستان به مردم توصیه کرد، برای جلوگیری از هرگونه مشکل درروز طبیعت، آمادگی کامل را قبل از رفتن به دامن طبیعت داشته باشند و در جاهایی که امکان سیل وجود دارد، ساکن نشوند.

حیدری افزود: پارک نکردن خودروها و وسایل نقلیه در مکان‌هایی که احتمال آبگرفتگی در آن وجود دارد از دیگر توصیه‌های اداره‌کل هواشناسی به مردم است که در اطلاعیه‌هایی که بر خروجی سایت هواشناسی نیز قرار خواهد گرفت، بر آن تاکید شده است.

وی در ادامه به میزان بارندگی‌ها طی چند روز گذشته از آغاز سال 95 اشاره کرد و گفت: از یکم فروردین تا روز دهم بارندگی‌های بسیار خوبی در سطح استان داشتیم که نسبت به سال گذشته رشد بالایی داشته است.

وی میزان بارش در شهر سنندج را 35 میلی‌متر، سقز 50 میلی‌متر، قروه 38 میلی‌متر، بیجار 33 میلی‌متر، مریوان 142 میلی‌متر، زرینه 41 میلی‌متر، بانه 100 میلی‌متر، کامیاران 65 میلی‌متر و دهگلان 33.5 میلی‌متر عنوان کرد و گفت: شهرستان سروآباد با 173 میلی‌متر بارندگی در طول 10 روز نخست امسال بیشترین میزان بارندگی در سطح استان را به خود اختصاص داده است.

به گفته مدیرکل هواشناسی کردستان، میانگین بارندگی در کل استان 71 میلی‌متر بوده که امیدواریم شاهد استمرار این بارندگی‌ها باشیم.

حیدری با یادآوری رشد میزان بارندگی نسبت به سال گذشته و میانگین بلندمدت در کردستان، خاطر نشان کرد: میزان بارش در کردستان نسبت به میانگین 23 ساله، 112 درصد رشد دارد.

وی تصریح کرد: از نظر میزان بارندگی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در سال‌جاری در مریوان 127 درصد، کامیاران 135 درصد، بانه 105 و در سروآباد با 139 درصد رشد مواجه بودیم.

مدیرکل هواشناسی کردستان خاطر نشان کرد: بارش سال زراعی در مریوان در حال حاضر یک‌هزار و 123 میلی‌متر است که رکورد قبلی این شهرستان تا پایان سال زراعی یک‌هزار و 200 میلی‌متر بوده است.

حیدری در پایان گفت: برآورد ما شکستن رکورد قبلی مریوان در زمینه میزان بارندگی‌ها تا پایان سال زراعی است.

ارسال نظرات