معاون میراث فرهنگی این اداره کل گفت: از ابتدای فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر چهارمحال و بختیاری تاکنون، 15 هزار و 826 نفر از موزه ها و قلعه های این استان بازدید کردند.
کد خبر: ۸۶۵۴۰۱۷
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مصطفی هادی پور اظهار داشت: این تعداد از مسافران نوروزی، در 12 روز گذشته از موزه قلعه چالشتر و موزه باستان شناسی شهرکرد، موزه قلعه دزک در شهرستان کیار، موزه قلعه جونقان در شهرستان فارسان، موزه فرخشهر در شهرستان شهرکرد، قلعه سورک در شهرستان کیار، پل مصلی و خانه حفیظی ها در شهرستان بروجن بازدید کرده اند.

وی تأکید کرد: از مجموع بازدیدکنندگان موزه های چهارمحال و بختیاری، سه هزار و 254 نفر از موزه قلعه چالشتر، 960 نفر از موزه باستان شناسی شهرکرد، 970 نفر از موزه قلعه دزک، یک هزار و 711 نفر از موزه قلعه جونقان و 788 نفر از موزه فرخشهر بازدید کردند.

هادی پور افزود: در این مدت 675 نفر از قلعه سورک، شش هزار و 520 نفر از پل مصلی و 948 نفر از خانه حفیظی ها بازدید داشته اند.

وی تصریح کرد: در موزه قلعه چالشتر، انواع اشیای مربوط به کار و زندگی، مردم شناسی، سنگ و حمام و همچنین در موزه باستان شناسی شهرکرد و موزه فرخشهر، انواع اشیای مربوط به دوران مختلف تاریخی در چهارمحال و بختیاری در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

معاون میراث فرهنگی این اداره کل بیان داشت: در موزه قلعه دزک، انواع سنگ و پوشاک محلی مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری به نمایش درآمده و در موزه قلعه جونقان، انواع صنایع دستی و تاریخ مشروطیت در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: قلعه های چهارمحال و بختیاری نیز نماد هویتی، تاریخی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مردم این استان در دوران مختلف به شمار میرود.

هادی پور عنوان داشت: بسیاری قلعه های چهارمحال و بختیاری مانند کاخ قلعه دزک، خاستگاه جریان های ملی مانند "قیام مشروطه" بوده است.

افزوده می شود، چهارمحال و بختیاری به لحاظ شرایط اقلیمی، جغرافیایی، قومیتی، پیشینه تاریخی و قرارگیری در مسیر ارتباطی استان های مرکزی کشور به خوزستان و بنادر جنوب ایران، همه ساله پذیرای گردشگران و مسافران داخلی و خارجی فراوانی به ویژه در ایام نوروز است.

ارسال نظرات