ساختمان حوزه علمیه سید الشهدا بازفت همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) افتتاح شد.
کد خبر: ۸۶۵۴۰۰۶
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام صبح امروز چهارشنبه 11 فروردین ماه در آئین افتتاح ساختمان حوزه علمیه سید الشهدا بازفت که همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) برگزار شد، حوزه علمیه را خانه امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) دانست و گفت: در این حوزه علمیه شاگردان اهل بیت عصمت و طهارت(علیه السلام) با معارف اهل بیت آشنا و تربیت می‌شوند و درس توحید و دین می‌آموزند تا به این وسیله هم خودشان رستگار شوند و هم استاد جامعه و عامل سعادت ئیگر اعضای جامعه باشند.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: در حوزه‌های علمیه شخصیت‌های بزرگی تربیت شده و می‌شوند که در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت تمام عیار قدم برداشته اند و شیعه ناب معصومین شدند و فرشتگان الهی زیر پای آن‌ها بال پهن می‌کنند و همگان به وجود این عالمان پرورش یافته در حوزه‌های علمیه افتخار می کنند.

نکونام خطاب به مردم و مسئولان بخش بازفت گفت: با افتتاح این حوزه علمیه در بخش بازفت، خدای متعال درب بهشت، سعادت و کمال را بر روی شما گشوده است و شما از این پس مشمول توجهات خاصه حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و امام صادق(علیه السلام) هستید و امروز شما متفاوت‌تر و غیر قابل مقایسه با گذشته‌تان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مظلومیت و مهجوریت حوزه علمیه بازفت در گذشته را یادآور شد و خاطرنشان کرد: شاگردان این حوزه در روزهای آغازین ایجاد این حوزه علمیه درس طلبگی و کسب معارف اهل بیت(علیه السلام) را با فقر و کمبودها فراوان آغاز کردند اما امروز به لطف الهی و با پیگیری‌ها و عنایت‌های ویژه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و کمک و همدلی مسئولان استان شاهد شکوفایی این مجموعه هستیم.

رئیس استانی حوزه‌های علمیه تاکید کرد: البته این حوزه علمیه در آغاز راه و کار است و هنوز انتظارات و آثاری که ما ازاین حوزه باید مشاهده کنیم، محسوس نیست و فعلا ما الفبای کار را مشاهده می کنیم.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: صبح دولت حوزه علمیه بازفت با تربیت و تحویل انسان‌های مهذب و تاثیرگذار در عالم اسلام محقق می شود و در وجود شما این چشمانداز مشاهده می شود.

نکونام افزود: البته انتظار ما از شما عشایر خوب و بختیاری‌های غیور آن است که تمام هم‌و‌غم و تلاش خود را بر تشویق و ترغیب و سوق دادن فرزندان و نوجوانان و جوانان بر حضور در حوزه علمیه به کار بگیرند و به این وسیله حوه علمیه منطقه حودشان را آباد کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: که اگر طلاب این حوزه افرایش چشمگیری پیدا کند ما آمادگی آن را داریم که بر امکانات و زیرساخت ها و ساخت و ساز حوزه علمیه بیفراییم به گونه‌ای که یک مرکز بزرگ علمی در منطقه شما شکل بگیرد.

امام جمعه شهرکرد وجود حوزه علمیه در این منطقه را منشا برکات فراوان و سرآغاز همه تحولات خواند و تاکید کرد: اینجانب هر زمان که به بازفت سفر می‌کنم تنها و تنها به عشق حوزه علمیه این بخش است زیرا نسبت به این حوزه علمیه احساس مسئولیت می‌کنم و تکلیف خود می‌دانم که مدام و مستمر به این بخش سفر کنم تا این حوزه علمیه به معنای دواقعی کلمه شکل بگیرد و رونق پیدا کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه بیان یک نمونه از برکات وجود حوزه علمیه در بخش بازفت پرداخت و گفت: بر زمین زده شدن گلنگ گاز رسانی به بازفت و دوآب صمصامی و احداث تونل چری که آبادانی و خارج شدن منطقه از بن بست را به دنبال دارد، از برکات وجود حوزه علمیه در این منطقه است.

نکونام در پایان خطاب به مردم بازفت گفت: اهالی بازفت با گسیل فرزندان خود به سمت حوزه علمیه و حضور و رفت و آمد و دست گیری از این حوزه، حق خودشان در قبال این حوزه را ادا کنند.

ارسال نظرات