دبير ستاد هماهنگي خدمات سفر استان سمنان گفت: ميزان اقامت مسافران نوروزي در استان سمنان نسبت به مدت مشابه سال قبل بيش از 15 درصد افزايش يافته است.
کد خبر: ۸۶۵۳۹۹۰
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، به نقل از روابط ‌عمومي اداره کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگری استان سمنان، حسين خواجه‌بيدختي اظهار داشت: از بيست و هفتم اسفند ماه سال 94 تا كنون 229 هزار و 206 نفر در اين استان اقامت كرده اند كه اين تعداد در سال گذشته 198 هزار و 733 نفر بود.

وي با اشاره به اينكه اين آمار بيانگر تبديل استان سمنان از استاني عبوري به مقصد مسافران و گردشگران نوروزي است، گفت: در اين ايام حدود هشت هزار نفر در هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمانپذيرهاي استان اقامت داشتند.

بيدختي از اقامت حدود يك هزار و 500 مسافر نوروزي در منازل استيجاري، 77 هزار و 290 نفر در كمپ هاي موقت، 93 هزار و 455 نفر در مدارس، 10 هزار و 677 نفر در چادرهاي مسافرتي و بيش از 49 هزار نفر در ساير مراكز اقامتي استان در اين ايام خبر داد.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان گفت: ميزان بازديد گردشگران نوروزي از استان و در مقايسه با پارسال نيز حدود 11 درصد افزايش يافته است.

وي افزود: در اين مدت 177 هزار و 910 گردشگر از جاذبه هاي استان سمنان ديدن كرده اند و دروازه ارگ سمنان ، چشمه علي دامغان، كاروانسراي لاسجرد در سرخه، مجموعه تاريخي بسطام، آرامگاه شيخ ابوالحسن خرقاني، مجموعه قصر بهرام گرمسار، امامزاده طاهر و مطهر،امامزاده علي اكبر، كاروانسراي دهنمك و .... از جمله آثار تاريخي پر بازديد استان سمنان است.

بيدختي با بيان اينكه در مدت مشابه سال قبل 161 هزار و 18 نفر از جاذبه هاي استان سمنان بازديد كردند، گفت: از ابتداي سالجاري تا كنون 117 گردشگر خارجي نيز از استان ديدن كرده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها