در ایام نوروز 95

بالغ بر 20هزار مازندرانی مسافر راهیان نور شدند

مسئول ستاد راهیان نور سپاه کربلا مازندران گفت: بیش از 20 هزار زائر از مازندران در ایام نوروز امسال به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.
کد خبر: ۸۶۵۳۹۷۳
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷

مسئول ستاد راهیان نور مازندران:

مالکیت ۱۵ هکتار از زمین‌های هفت تپه تا سال آینده مشخص می‌شود


خبرگزاری بسیج مازندران، مسئول ستاد راهیان نور مازندران گفت: مالکیت ۱۵ هکتار از زمین‌های هفت تپه در مناطق عملیاتی جنوب کشور تا سال آینده مشخص می‌شود.

سرهنگ پاسدار جواد بخشی مشارکت دستگاه‌های اجرایی، نهادهای دولتی و بخش‌های خصوصی استان را در برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر اردوهای راهیان نور نوروز 95 را مطلوب ارزیابی و اظهار داشت: بیش از 20 هزار زائر از مازندران در ایام نوروز امسال به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

وی با اشاره به موضوع احیای هفت تپه به عنوان یادمان شهدا و رزمندگان همیشه پیروز دفاع مقدس، افزود: در سال گذشته در دو مرحله جهت بازدید میدانی در مناطق عملیاتی جنوب کشور حضور یافته و امورات احداث یادمان عملیاتی هفت تپه را در استان خوزستان مورد پیگیری قرار داده است.

مسئول ستاد راهیان نور مازندران، خاطرنشان کرد: حدود 15 هکتار از مناطق عملیاتی هفت تپه جهت احداث یادمان و المان شهدا و ساخت اردوگاه با بتن‌های سنگرهای دفاع مقدس مشخص شده و تمام تلاش ما احداث یک قرارگاه و نمایشگاه عملیاتی برای زائران اعزامی از مازندران به مناطق عملیاتی جنوب کشور است.

بخشی گفت: از آنجایی‌که مردم مازندران به منطقه عملیاتی هفت تپه علاقه‌مند هستند لذا تمام تلاش ما پس از احراز مالکیت، احداث یادمان و المان شهدا در آن منطقه است.

وی افزود: حدود هفت هزار هکتار از اراضی مناطق عملیاتی جنوب کشور در اختیار اداره کل منابع طبیعی خوزستان قرار دارد، بنابراین ابتدا باید موضوع مالیکت را احراز سپس نسبت به ساخت یادمان‌ها و المان‌ها تلاش شود.

مسئول ستاد راهیان نور مازندران، گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده، موضوع مالکیت 15 هکتار از زمین‌های هفت تپه در مناطق عملیاتی جنوب کشور تا سال آینده مشخص می‌شود.

بخشی، برگزاری اردوهای راهیان نور را یک حرکت بزرگ فرهنگی عنوان کرد و افزود: در سنوات گذشته زائرانی که از استان مازندران به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شدند در حسینیه‌ها، تکایا و مساجد مختلف ساکن که اکنون به پاس زحمات سردار شاهچراغی و آقایان الماس پور، صادقیان و سایر عزیزانی که در مجموعه دولت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تلاش دارند، دو اردوگاه منظم در مناطق عملیاتی خرمشهر و اندیمشک جهت استقرار زائران مازندرانی احداث شده و یک اردوگاه دیگر نیز در مجموعه شهید ذین العابدین در حال آماده ‌سازی است.

وی بیان داشت: در بحث سیر ایمنی سفر نیز حدود 25 دستگاه اتوبوس در منطقه جمال خیر و بنیاد تعاونی بسیج در اختیار مازندران قرار دارد و تمام تلاش ما افزایش ظرفیت های کنونی استان در بخش حمل و نقل جهت اعزام زائران به اردوهای بصیرتی راهیان نور است.

مسئول ستاد راهیان نور مازندران با اشاره به بررسی تطبیقی ویژه گی‌های فرماندهان و نقش آنها در جنگ سخت و نرم، گفت: شهدا و رزمندگان غیور انقلاب اسلامی ایران در دوان هشت دفاع مقدس از تمام وجود خود مایه گذاشتند که بعضی از این افراد در این مسیر الهی به درجه رفیع شهادت و بعضی نیز به درجه رفیع جانبازی و آزاده نائل آمدند.

بخشی ادامه داد: در این دوره مهم‌ترین وظیفه عزیزانی که در منصب کار هستند و جزو مدیران این کشور هستند، حفظ و حراست از ارزش‌های گرانبهای شهدا و رزمندگان انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت طلبی در جامعه است.

مسئول ستاد راهیان نور مازندران با بیان اینکه دشمن می‌خواهد هویت ما را با خطر روبرو سازد، گفت: یکی از دلایل راه اندازی شبکه‌های مختلف ماهواره ای از سوی دشمن، تغییر در سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

بخشی، تأکید کرد: با توجه به تهاجم همه جانبه رسانه ای دشمن، مسئولان سازمان‌ها و ارگان‌ها به ویژه رسانه‌های داخلی به عنوان افسران جنگ نرم، نقش بسیار مهمی در ایجاد وحدت اسلامی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها