سفر به دور افتاده ها از رمشک تا قصرقند؛

جهادی ها به سفر می روند تا کت و شلوار مسئولی خاکی نشود

مسئول گروه جهادی محمد رسول الله گفت: چند سالی است که در مناطق جنوب کرمان وسیستان بلوچستان فعالیت داریم که این فعالیت ها در سه مقوله بهداشت و درمان، ساخت و ساز و عمرانی و بحث فرهنگی صورت می گیرند. ...
کد خبر: ۸۶۵۳۹۵۰
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، محمد حسین پوردر رابطه با برگزاری اردوهای جهادی گفت: چند سالی است که در مناطق جنوب کرمان وسیستان بلوچستان فعالیت داریم که این فعالیت ها در سه مقوله بهداشت و درمان، ساخت و ساز و عمرانی و بحث فرهنگی صورت می گیرند.
مسئول گروه جهادی محمدرسول الله افزود: در هر کدام از مناطق محروم براساس هدفی که در یک بازه زمانی وجود دارد برنامه های ویژه ای اجرا می شود.
وی با اشاره به فعالیتهای فرهنگی این گروه جهادی اظهار داشت: محور کارهای فرهنگی بیشتر به بحث وحدت و گفتمان ولایت در مناطق اهل سنت اختصاص می یابد.
حسین پور اذعان کرد: در بحث عمرانی هر منطقه ای مشکلات خاص خود را دارد که براساس نیازهای خدمت رسانی صورت می پذیرد این خدمات شامل راه سازی، ساخت مساجد و حسینیه ها و مدارس و سرویس های بهداشتی می باشد.
مسئول گروه جهادی محمدرسول الله اظهار داشت: یکی دیگر از مواردی که در مناطق محروم باید رسیدگی ویژه داشته باشد بحث بهداشت و درمان است که شامل دو بخش بوده یکی آمایش و غربالگری که اکیپ های بهداشت و درمان بچه های پزشکی در مناطق حضور پیدا می کنند و یکسری معاینات انجام می دهند مورد بعدی موضوع درمان و در صورت نیاز ارجاع به مرکز استان یا تهران جهت بهبودی کامل است.
این جهادگر در رابطه با اعضای گروه جهادی محمدرسول الله توضیح داد: حسن گروه جهادی ما این است که از همه جا و هر قشری هر کس که در توانش باشد و فرهنگ جهاد برایش نهادینه شده باشد در آن حضور دارد، دانشجویان، فارغ التحصیلان، پزشک، طلبه و…
وی ادامه داد: در سالهای فعالیت خود به روستاهای اطرافِ قلعه گنج، ایرانشهر، نیکشهر و سراوان جهت محرومیت زدایی سفر کرده ایم.
محمد حسین پور در خصوص دلیل حضور دانشجویان در ایام تعطیلات در مناطق محروم تصریح کرد: مناطق بکر و دور از دغدغه های شهری به انسان انرژی می دهد البته در کنار این آرامش فکری دلایل دیگری چون بحث محرومیت زدایی و کمک به همنوع از هر دین و فرقه ای وجود دارد که با تاسی از منش مولی علی بچه ها در این اردوها حضور می یابند.
مسئول گروه جهادی محمد رسول الله در پایان خاطرنشان کرد: حضور در مناطق محروم باعث می شود قدر نعمات شهری را بدانیم همچنین افرادی که در این مناطق حضور پیدا می کنند قطعا در سالهای آتی پست و مسئولیتی در شهر خود ایفا می کنند و دیدن این محرومیت ها می تواند برای برنامه ریزی های آینده مفید باشد.

ارسال نظرات