مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ صعود مقتدرانه ایران با طلسم‌شکنی و پیروزی مقابل عمان/12 تیم راه‌یافته به دور نهایی انتخابی جام جهانی در آسیا تیم ملی فوتبال ایران بعد از ۱۵ سال تیم عمان را شکست داد و با ۲۰ امتیاز به مرحله بعدی مسابقات مقدماتی جام جهانی صعود کرد.
کد خبر: ۸۶۵۳۹۰۷
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی مقدماتی (دور اول)، جام جهانی 2018 در ورزشگاه آزادی و در حضور 33 هزار و 850 تماشاگر به مصاف تیم عمان رفت که بازی با نتیجه 2 بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

در دقیقه 5 سردار آزمون در موقعیت آفساید قرار گرفت که به نظر می‌رسید کمک داور ژاپنی در اعلام این آفساید اشتباه کرد.

در دقیقه 8 تیم ملی ایران صاحب یک ضربه کاشته شد که اشکان دژاگه این ضربه را به خوبی زد و دروازه‌بان عمان توپ را دفع کرد.

در دقیقه 15 شوت اشکان دژاگه را علی الحبسی؛ دروازه‌بان عمان با یک واکنش خوب توپ را به کرنر فرستاد.

گل ایران: در دقیقه 16 علیرضا جهانبخش ضربه کرنر را روی دروازه ارسال کرد که سردار آزمون با یک ضربه سر دروازه عمان را باز کرد.

در دقیقه 19 ایران باردیگر صاحب یک ضربه کرنر شد که این ضربه را مدافعان عمان برگشت دادند.

گل دوم ایران: در دقیقه 22 ایران بازهم صاحب یک ضربه کرنر این مرتبه از جناح چپ شد که این ضربه را دژاگه روی دروازه ارسال کرد. که توپ بعد از برخورد به سر سعید عزت الهی به سردار آزمون رسید و او هم با یک ضربه سر دیگر گل دوم ایران را به ثمر رساند.

در دقیقه 39 تیم ملی یک فرصت خوب گلزنی را از دست داد و دژاگه و ازمون در این صحنه باهم قاطی کردند.

نیمه دوم:

در شروع نیمه دوم ایران بازهم صاحب یک ضربه کرنر از جناح چپ شد که این ضربه را دژاگه زد و مدافعان عمانی توپ را برگشت دادند.

در دقیقه 49 شوت احمد مبارک با اختلاف از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

در دقیقه 51 ضربه کاشته ایران را جهانبخش زد که مدافعان عمان توپ را برگشت دادند.

در دقیقه 54 ایران بازهم صاحب یک ضربه کرنر شد که دژاگه این ضربه را زد.

در دقیقه 71 عمان یک ضربه کرنر زد که مدافعان ایران توپ را برگشت دادند.

در نیمه دوم تیم ملی بیشتر سعی در حفظ توپ و میدان و کنترل بازی داشت.

تیم ملی فوتبال ایران در 15 سال گذشته موفق به شکست عمان نشده بود و با این پیروزی ملی‌پوشان ایران طلسم‌شکنی کردند.

«تاجو مینورو» از ژاپن قضاوت این بازی را برعهده دارد.

تیم ملی فوتبال ایران با 20 امتیاز صدرنشین گروه D شد و به مرحله پایانی بازی‌های مقدماتی جام جهانی صعود کرد. در این مرحله 12 تیم در دو گروه شش تیمی باهم رقابت خواهند کرد که تیم‌های صدرنشین به طور مستقیم به جام جهانی صعود خواهند کرد.

ایران، کره جنوبی و ژاپن سه تیمی هستند که دور اول مسابقات را بدون باخت پشت سر گذاشتند.

کارلوس کی‌روش پیش از این اعلام کرده بود که استعفایش را به تاریخ 11 اردیبهشت ماه نوشته است و اگر این استعفا واقعی باشد باید گفت که این مسابقه بازی خداحافظی کی‌روش با تیم ملی ایران بوده اما معاون وزیر ورزش این استعفا را تایید نکرده است.

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران:

علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، احسان حاج صفی( از دقیقه 81 مهدی طارمی)، وحید امیری، رامین رضائیان، سعید عزت الهی،امید ابراهیمی،‌ اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش( از دقیقه 62 مهدی ترابی) و سردار آزمون( از دقیقه 61 کریم انصاری فرد)

سرمربی: کارلوس کی‌روش

با برگزاری چند دیدار در رقابت های انتخابی جام جهانی در قاره کهن، چهره دوازده تیم راه یافته به این رقابت ها مشخص شد. بر طبق مقرراتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC مشخص کرده بود، هشت تیم صدرنشین گروه ها به همراه چهار تیم برتر راهی مرحله بعد شدند.

چهار تیم امارات - سوریه، چین و عراق نیز به عنوان تیم های برتر دوم راهی مرحله بعد شدند و کره شمالی از بزرگترین تیم های حذف شده در این مرحله لقب گرفت.

گروه A: عربستان سعودی - امارات

گروه B: استرالیا

گروه C: قطر - چین

گروه D: ایران

گروه E: ژاپن - سوریه

گروه F: تایلند - عراق

گروه G: کره جنوبی

گروه H: ازبکستان

قرعه کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا 27 فروردین برگزار می شود و تیم های راه یافته در دو گروه شش تیمی برابر هم به میدان خواهند رفت.

دو تیم ملی ایران و ژاپن بر مبنای رده‌بندی فیفا به عنوان سرگروه در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قرار خواهند گرفت.

12 تیم راه یافته به دور نهایی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا مشخص شد و از هم اکنون تب و تاب تیم‌های راه‌یافته برای مشخص شدن حریفانشان برای حضور در معتبرترین تورنمنت فوتبالی جهان آغاز شده است.

قرعه‌کشی دور نهایی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا قرار است 27 فروردین ماه انجام شود و 5 تیم از 12 تیم راه‌یافته حریف تیم ملی ایران در راه جام جهانی روسیه خواهند بود.

فیفا پیشتر اعلام کرده بود که قرعه‌کشی بر مبنای رده‌بندی فیفا خواهد بود به این ترتیب که تیم‌های اول و دوم رده‌بندی فیفا از آسیا سرگروه تیم‌های گروه خود خواهند بود.

با توجه به اینکه تمام مدعیان حریفانشان را در آسیا شکست داده‌اند تغییری در جایگاهشان حاصل نخواهد شد و به این ترتیب ژاپن حریف ایران در انخابی جام جهانی نخواهد بود.

* مصاف تکراری با کره جنوبی یا نبرد حیثیتی با استرالیا

کره جنوبی تکراری‌ترین حریف ایران در انتخابی جام جهانی بوده است. این تیم در سال 2010 رقیب ایران برای رسیدن به جام جهانی شد ولی چهار سال بعد ایران موفق شد در هر دو دیدار رفت و برگشت کره‌ای‌ها را شکست دهد و بالاتر از این تیم به جام جهانی برسد.

با توجه به توقف عربستان و برد استرالیا به احتمال زیاد شاهد این خواهیم بود که استرالیا جایگزین عربستان در رده‌بندی فیفا شود و به این ترتیب یکی از دو تیم کره یا استرالیا حریف ایران در مرحله بعد خواهد بود و ممکن است عربستان با ایران هم‌گروه نشود.

دیدار با استرالیا اما برای ایرانیان یادآور روزهایی شیرین است. ایران و استرالیا 9 آذر 76 در دیداری پرهیجان برای راهیابی به جام جهانی 1998 به مصاف یکدیگر رفتند که ایران در مجموع دو بازی رفت و برگشت، پیروز شد و به جام جهانی راه یافت. جالب است از زمانی که استرالیا عضوی از کنفدراسیون فوتبال آسیا شده است تاکنون با ایران روبه‌رو نشده و ممکن است در انتخابی روسیه برای اولین بار بعد از یک دهه این دو تیم برابر هم به میدان بروند.

در هر صورت تمامی این حرف و حدیث‌ها 27 فروردین بعد از قرعه‌کشی دور نهایی انتخابی جام جهانی در آسیا مشخص خواهد شد
ارسال نظرات