معاون فرهنگی حوزه علمیه حضرت زینب(س) با بیان اینکه از دیدگاه قرآن و روایات زن دارای ارزش ومقام والایی است، گفت: در جامعه امروزی زنان در صورتی می‌توانند ارزش و شخصیت حقیقی خویش را بیابند که ابعاد مختلف زندگی حضرت زهرا(س) را بشناسند.
کد خبر: ۸۶۵۳۸۴۹
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: اقدس السادات خاتم الحسینی با تاکید بر ضرورت شناخت حضرت زهرا(س)، تصریح کرد: فاطمه شناسی، علاوه بر دستیابی و شناخت هویت واقعی زن، خدامحوری و قرار گرفتن در مسیر الهی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال خود فرموده‌اند که «من همه عالم را به خاطر فاطمه(س) آفریدم» اظهار کرد: در مبحث ارزش مقام زن همین بس که حضرت زهرا(س) وقتی در عرصه قیامت قرار می‌گیرند، خداوند ندا می‌دهد: چشم‌هایتان را ببندید وسرهای خویش را به پایین اندازید و همه از عظمت حضرت زهرا چشم هایشان بسته می‌شود وسرهای خویش را به پایین می افکنند؛ خداوند خطاب به حضرت زهرا(س) می‌فرمایند:« هرچه را می‌خواهی بگو!»؛ ایشان عرض می کنند: «غیر از تو چیزی نمی خواهم و آرزو دارم بتوانم فرزندانم ومحبین فرزندانم را مورد شفاعت قرار دهم».

معاون فرهنگی حوزه علمیه حضرت زینب(س) خاطر نشان کرد: بنا به نظر اسلام، زن در واقع تربیت کننده انسان‌ها بوده و خداوند تعلیم‌دهندگی را در نهاد زن قرار داده تا بتواند عالم را به سمت خدا تربیت وهدایت کند.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «از دامن زن مرد به معراج می رسد»، اذعان کرد: این فرمایش از باب احساس نبوده و واقعیتی است که از وجود زن به دست می آید؛ زن با تربیت درست می‌تواند مرد را به معراج برساند.

این مقام مسئول با بیان اینکه امام زمان درباره حضرت زهرا(س) فرموده‌اند:«مادرم فاطمه الگوی مردان وزنان است»، تصریح کرد: با توجه به فرموده امام زمان(عج) زنان می‌توانند با تأسی از حضرت زهرا(س) جدا از ایفای نقش تربیت‌کننده، خود نیز به واسطه تربیتی که در وجودشان قرار گرفته است، الگویی برای تمام انسان‌ها وحتی مردان هم باشند.

خاتم الحسینی وجود زنان و الگوهایی در طول تاریخ که مردهایشان را به سمت سعادت هدایت کرده‌اند را یادآور شد و افزود: از جمله این زنان می‌توان از همسر زهیر به عنوان الگو یاد کرد که وقتی امام حسین(ع) پیکی را به سوی زهیر فرستادند تا ایشان را به اسلام و سعادت رهنمون کنند، در ابتدا زهیر قبول نکرد، اما با راهنمایی‌های همسرش به سوی امام حسین(ع) رفت و آنقدر تحت تأثیر حرف‌های امام(ع) قرار گرفت که وقتی بازگشت به همسر خویش گفت: «من می خواهم تو را طلاق دهم تا به سمت شهادت بروم».

وی با بیان اینکه این موضوع باعث شده تا در طول تاریخ زنان زیادی از ایشان الگو بگیرند، تصریح کرد: در زمان جنگ زنانی بوده‌اند که بدون بهانه‌گیری همسران خویش را روانه جبهه کردند تا سرنوشت خوبی برایشان رقم بخورد.

خاتم الحسینی با اشاره به فرموده پیامبر اکرم(ص) مبنی بر «فضلنا تلک الرسل فضلنا بعضهم علی بعض» اذعان کرد: در بین پیامبران بعضی از پیامبران از بعضی دیگر فضیلت و برتری داشته‌اند ولی این مسئله در بین ائمه معصومین وجود ندارد که بعضی بر بعضی دیگر برتری داشته باشند وهم ائمه کلهم نور واحد هستند.

وی ادامه داد: این آیه را وقتی پیامبر تفسیر می کنند، می فرمایند: «فضیلت بعضی از پیامبران بر بعضی دیگر این است که هیچ پیامبری به تکامل نمی‌رسد تا اینکه اقرار به اطاعت و ولایت از فاطمه(ع) را داشته باشد»؛ یعنی هر کدام از پیامبران فاطمه شناس تر بودند بر پیامبر دیگر فضیلت داشتند.

یزدبانو/

ارسال نظرات