خبرگزاری بسیج: یکی از راویان منطقه فکه دیروز صبح و در بازدید بسیجیان سپاه ولايت تبريز از این منطقه، با اشاره به گوشه ایی از مظلومیت شهدای فکه، گفت: اگر خاک این منطقه و مناطق دیگر زبان باز کنند، حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت.
کد خبر: ۸۶۵۳۸۳۵
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید مومنی افزود: در این منطقه چهار عملیات والفجر مقدماتی (بهمن ۶۱)، والفجر یك (فروردین ۶۲)، ظفر چهار (تیر ۶۳) و عاشورای سه (مرداد ۶۳) صورت گرفته که یادآور رشادت ها و به خصوص مظلومیت های آنهاست.

وی با توجه به اینکه فكه، قتلگاه گفته می شود، تصریح کرد: دشمن با شناسایی این منطقه نیروهای ما را که اغلب نوجوان و جوان بودند محاصره می کند و بچه ها که داخل شیار بین دو تپه ماهوری پر از مین والمر پناه گرفته بودند، پس از سه روز مقاومت جانانه بدون آب و غذا، سرانجام توسط نیروهای دشمن قتل عام می شوند.

حجت الاسلام سید مومنی نحوه شهادت اسرا و مجروحان را از ناگفته‌هایی فكه آرام و ساكت عنوان و بیان کرد: گروه تفحص در حین عملیات جستجو به سیم‌های تلفنی رسیدند كه از خاك بیرون زده بود و با دنبال کردن رد سیم‌ها، به یك دسته از شهدا كه دست و پایشان با همین سیم‌ها بسته شده بود رسیدند که نشان می دهد آنها را زنده به گور کرده اند چراکه دست کسی که کشته شده است را نمی بندد.

وی ادامه داد: در آن زمان نیروهای ما در محاصره دشمن بودند و عراقی‌ها مدام با بلندگو از نیروهای ایرانی می‌خواستند كه تسلیم شوند ولی رزمنده های نوجوان و جوان ما در جواب، با آخرین رمق خود فریاد تكبیر سر داده و سر تسلیم فرود نیاوردند که ای کاش مسئولان ما نیز کمی از شهدا الگو بگیرند و حداقل با خون آنها معامله نکنند.

در دوران دفاع مقدس و در منطقه فکه نیروهای از لشکر 31 عاشورا و ۱۷ علی‌بن‌ابی طالب حضور داشتند که تعداد زیادی از آنها به شهادت می رسند.

در يادداشت‌هاي باقي‌مانده از يكي از شهيدان گردان حنظله، آمده است: امروز روز پنجم است كه در محاصره هستيم، آب را جيره‌بندي كرده‌ايم، نان را جيره‌بندي كرده‌ايم، عطش همه را هلاك كرده، همه را جز شهدا كه حالا كنار هم در انتهاي كانال خوابيده‌اند، ديگر شهدا تشنه نيستند. فداي لب تشنه‌ات پسر فاطمه سلام الله عليها

ارسال نظرات