فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
سرد حاجی‌زاده عنوان کرد: اگر قرار باشد اتفاقی بیفتد یا تهاجم نظامی انجام شود، اولین کسانی که باید جواب دهند، ما هستیم، ما از این بخش نگرانی نداریم، نگرانی ما از درون و داخل است، از آقازاده‌ها و برادرزاده‌ها و خواهرزاده‌هاست،
کد خبر: ۸۶۵۳۷۴۳
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  سردار سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در بخش خبری ساعت 14 شبکه یک سیما، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اواخر اسفندماه شاهد آزمایش موشک‌های بالستیک سپاه با بُرد بلند بودیم اما اخیراً مقامات آمریکایی و غربی تلاش کردند برجام 2 را به توان دفاعی و موشکی ایران توسعه دهند، الان برنامه‌های مشخص نیروهای مسلح ما و وزارت دفاع و سپاه و ارتش برای توسعه توان دفاعی و موشکی چیست؟ اظهار داشت: کشور ما و منطقه غرب آسیا روی گسل ناامنی‌ها مستقر شده است، کشورهای اطراف خودمان را هم می‌بینیم که با ناامنی‌ها و جنگ‌های زیادی از گذشته تاکنون مواجه بودند.

وی افزود: از 2 قرن قبل تاکنون دو سوم کشور ما جدا شده است، آنچه امروز به عنوان ایران می‌شناسیم، یک‌سوم کشوری است که از 2 قرن قبل وجود داشته است، هنوز پیامدهای آن را می‌بینیم، بالا بردن توان دفاعی و قدرت نیروهای مسلح برای بیمه کردن ملت ایران و به اینکه کسی فکر تعرض به کشور ما را نداشته باشد، امری کاملاً‌ بدیهی است و همه روی آن صحه می‌گذارند و رئیس‌جمهور و رئیس مجلس و سایر مسئولان کشور به دنبال بالا بردن توان دفاعی کشور هستند، قول‌های را دادند و منتظر هستیم دستوراتی که صادر شده ان‌شاءالله امسال اجرایی شود.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: توان دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران از 31 سال قبل پایه‌گذاری شده است و هیچ روزی در توسعه این آمادگی و توان توقفی ایجاد نشده و به همین شکل ما ادامه خواهیم داد.

وی تأکید کرد: دشمنان به دنبال آن هستند که این نقطه قوت ما در بالا بودن توان دفاعی و موشکی ایران تبدیل به نقطه ضعف شود، احساس من این است با توجه به اینکه رزمایش‌های ما در 2 سال اخیر رسانه‌ای نشده بود، شاید قدری آمریکایی‌ها را پر رو کرده است.

سردار حاجی‌زاده همچنین گفت: ما در 10 سال گذشته هر سال رزمایش داشتیم، رسانه‌ای هم می‌کردیم و اتفاقی هم نمی‌افتاد، امسال که اواخر اسفندماه رزمایش موشکی داشتیم و بعد از گذشت 2 سال از رسانه‌ای نشدن رزمایش‌هایمان، آن را رسانه‌ای کردیم و 2 سال فاصله افتاد، شاید زیاده‌خواهی‌ها را در آمریکایی‌ها قدری رشد داد و اگر این اشتباه در کشور ما رخ نمی‌داد و رزمایش‌ها رسانه‌ای می‌شد، به نظر می‌رسد که این زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها مطرح نمی‌شد.

وی در پاسخ به سؤال مبنی بر اینکه رهبر معظم انقلاب به معرفی توان دفاعی موشکی و توسعه برنامه موشکی کشور ما به عنوان یک الگوی موفق از پیشرفت تأکید داشتند، رموز موفقیت ما در حوزه دفاع موشکی چه بوده است؟ توضیح داد: این موفقیت دلایل زیادی دارد، به یک مورد از آن اشاره می‌کنم تا بتوانیم در بخش اقتصاد مقاومتی از آن درس بگیریم.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: بعد از فروپاشی شوروی در سال 1991 میلادی (1370 شمسی)، ما پیشنهادی از طرف کشورهایی که از شوروی جدا شده بودند، برای خرید موشک‌های «اسکاد B» به قیمت 70 هزار دلار داشتیم، ما پیش از آن، این موشک‌ها را از کره شمالی به قیمت 2.5 میلیون دلار می‌خریدیم، همه ما نظر مشترکی داشتیم که این خرید خیلی خوب است، در واقع یک چهلم قیمت است، اما تنها کسی که با این مقوله مخالفت کردند، مقام معظم رهبری بودند، چون در ما‌ه‌های منتهی به تولید موشکی بودیم، ایشان فرمودند اگر ما این خرید را داشته باشیم، طبیعتاً دیگر کار داخل دنبال نمی‌شود.

وی افزود: فکر می‌کنم اگر نگاهمان را به درون کشور داشته باشیم، به امکاناتی که در داخل داریم، اگر به محققان اعتماد کنیم، اولین گامی است که می‌توانیم آن را انجام دهیم، به عنوان مثال اگر می‌خواهید در 10 سال آینده صنعت خودروسازی ما از کره جنوبی سبقت بگیرد باید 2 کار انجام دهیم، یکی اینکه جلوی واردات خودرو گرفته شود و دیگری اینکه پاسپورت‌های مسئولان بخش خوردو را بگیرند و مجوز خروج از کشور به آنان ندهند تا نگاه به داخل باشد، همان کاری که سال 70 انجام شد.

فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه گفت: ما نمی‌دانیم اگر خرید آن موشک‌های «اسکاد B» انجام می‌شد، امروز چه وضعیتی داشتیم. با نگاه به داخل همه مسائل قابل حل است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها افراد و شرکت‌هایی را به بهانه مرتبط بودن با توان دفاعی و موشکی تحریم می‌کنند، آیا این تحریم‌ها صدمه‌ای به توان موشکی ما وارد نمی‌کند؟ گفت: این اقدامات با قصد ترساندن مسئولان ما انجام می‌شود، یعنی هیچ خاصیتی ندارد. قبلاً‌ هم گفته‌ایم اگر دور تا دور کشور ما را حصار بکشند تولید موشک در ایران متوقف نخواهد شد، آنها دارند مسئولان ما را از تهاجم نظامی و تحریم می‌ترسانند. این ترس بزرگترین تهدید برای ماست. توصیه ما به مسئولان این است که نترسند، نگران نباشید.

سرد حاجی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد اتفاقی بیفتد یا تهاجم نظامی انجام شود، اولین کسانی که باید جواب دهند، ما هستیم، ما از این بخش نگرانی نداریم، نگرانی ما از درون و داخل است، از آقازاده‌ها و برادرزاده‌ها و خواهرزاده‌هاست، از کسانی است که روی تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان اثر می‌گذارند، نباید بترسند، محکم بایستند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد، با نگاه داخل همه مشکلات قابل حل است.

ارسال نظرات