خبرهای داغ:
از ابتدای تعطیلات سال نو، ۸۰ جهادگر خارجی طلبه و دانشجو از ۲۰ کشور جهان به مدت ۱۰ روز در استان خوزستان اردوی جهادی خود را همزمان با ایام نوروز ۹۵ برگزار نمودند.
کد خبر: ۸۶۵۳۷۲۹
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،همزمان با آغاز تعطیلات سال نو مناطق محروم شهرهای شمالی خوزستان میزبان جهاد گران سراسر استان شده است.

این جهادگران که از شهرهای مختلف استان خوزستان سفر و اردوی معنوی و فرهنگی خود را آغاز کرده‌اند خدمت رسانی به مردم محروم مناطق سخت گذر و دور افتاده شهرهای اندیمشک و شوش و دزفول را بر عهده گرفته‌اند.

جهاد گران استان خوزستان در قالب گروه‌ها و کاروان‌های جهادی مختلف به مدت 25 روز در این مناطق ساکن خواهند بود و به اجرای برنامه‌های فرهنگی و عمرانی در این مناطق می‌پردازند.

سفر معنوی این جهاد گران از 17 اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا پایان تعطیلات سال نو در بخش‌های محروم شمال استان خوزستان با پیش بینی برنامه‌های متعدد معنوی و فرهنگی در این مناطق ادامه خواهد یافت.

این جهاد گران شامل 30 گروه و 730 نفر هستند که از شهرهای مختلف استان برای حضور در این اردوی جهادی حضور پیدا کرده‌اند.

430 نفر از این جهادگران را مردان و 300 نفر را زنان تشکیل می‌دهند و خدمات مورد نیاز عمرانی و فرهنگی و اسلامی و انقلابی را به نحوی مطلوب تا زمان حضور خود در مناطق محروم شمال خوزستان را به اجرا خواهند رساند.

بیش از این با حضور کاروان‌های جهادگر در اندیمشک و دزفول، تکمیل ساخت یک خانه برای خانواده‌ای فقیر و بی‌سرپناه در روستای کارنج و تکمیل یک واحد مسجد در روستای میدان ماهور برنجی صورت گرفت.

اجرای کلاس‌های فرهنگی و کلاس‌های آموزشی در زمینه احکام، عقاید، نماز، وضو، حفظ قرآن برای اهالی بومی این روستاها آر دیگر خدمات اجرا شده در این اردوی های جهادی  بوده است.

برگزاری انواع مسابقات مختلف در بخش‌های فرهنگی و ورزشی همراه با اهدا جوایز نفیس به شرکت کنندگان  و پخش فیلم‌های ویژه کودکان نوجوانان و بزرگ سالان از دیگر برنامه‌های فرهنگی و تفریحی در این اردوی جهادی دانشجویان  بوده که برگزار شده است.

همچنین با هدف معرفی و تبیین الگوی اقتصاد مقاومتی و توسعه و اشتغال فرصت‌های شغلی روستایی، کلاس‌های کارآفرینی جهت اشتغال مشاغل زودبازده و به صرفه برای روستاییان این مناطق برگزار شد.

اقتصاد مقاومتی، امور فرهنگی، عقیدتی، آموزشی، علمی و پژوهشی، مسابقات و سرگرمی، سبک زندگی، فرهنگ سازی، بهداشت و درمان و عمرانی عمده فعالیت کاروان جهاد گران شهرهای شمالی خوزستان است.

بیش از این 110 گروه جهادی از 10 استان کشور و 60 گروه جهادی از درون استان  به مناطق محروم استان اعزام شده‌اند.

در این اردوها بیش از 10 هزار نفر از سراسر کشور حضور داشته و خدمات مورد نیاز را در محورهای عمرانی و فرهنگی به اجرا رسانده‌اند.

هم چنین از ابتدای تعطیلات سال نو، 80 جهادگر خارجی طلبه و دانشجو از 20 کشور جهان به مدت 10 روز در استان خوزستان اردوی جهادی خود را همزمان با ایام نوروز 95 برگزار نمودند.

این گروه جهادی از 27 اسفند به همراه 80 نفر از جهاد گران دانشجو و طلبه‌های غیر ایرانی از 20 کشور جهان به خوزستان آمده و به فعالیت‌های عمرانی و تبلیغی مشغول شده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها