مسئول بسیج دانشجویی البرز با بیان اینکه گروه‌های جهادی البرز نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است، گفت: دانشجویان بسیجی در مناطق محروم بیمارستان صحرایی احداث کرده و در این بیمارستان به مردم خدمات رسانی می کنند.
کد خبر: ۸۶۵۳۷۱۰
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی ؛ سعید بهرامی با اشاره به کارگروه‌های جهادی استان البرز در زمینه‌های عمرانی، اظهار داشت: کارهای جهادی دانشجویان  شامل زیباسازی مدارس، دیوارکشی حیاط مدرسه، ساختن سرویس‌های بهداشتی و غسال‌خانه در مناطق روستایی و نیز ساخت و تعمیر خانه‌های محرومین است.

رئیس بسیج دانشجویی البرز ضمن اشاره به فعالیت جهادی دانشجویان در حوزه کشاورزی و دامپزشکی، افزود: دانشجویان جهادگر البرز کار لایروبی قنات‌ها و برگزاری کلاس‌های آموزش دامپروری و باغبانی برای روستاییان را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه دانشجویان جهادگر البرز سم‌پاشی مزارع و جایگاه‌های دام را نیز انجام می‌دهند، گفت: واکسن دام‌های سبک و سنگین با حضور اساتید و متخصصین دامپزشکی در گروه‌های جهادگر البرز انجام می‌شود.

بهرامی با اشاره به عرصه بهداشت و درمان، افزود: پایش سلامت روستاییان در زمینه‌های میزان سلامتی آن‌ها و ویزیت رایگان توسط  کارگروه‌های داخلی در مناطق محروم استان انجام می‌شوند.

وی گفت:گروه‌های جهادگر ساخت بیمارستان صحرایی، کلاس‌های آموزش بهداشت، محیط زیست و بهداشت دهان و دندان را برگزار کرده‌اند.

بهرامی با اشاره به کارگروه‌های آموزشی و فرهنگی، افزود: برگزاری این کلاس‌ها در زمینه‌های ترویج آموزش اقتصاد مقاومتی،‌ دروس تقویتی کنکور، جهاد علمی، آموزش احکام و عقاید و اصلاح الگوی مصرف است.

وی با بیان اینکه دانشجویان جهادگر در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز فعالیت دارند، گفت: ظرفیت‌های مناطق محروم از لحاظ اقتصاد مقاومتی توسط دانشجویان شناسایی می‌شود.

بهرامی با اشاره به اشتغال‌زایی خانگی و صنایع دستی، افزود: دانشجویان جهادگر در ایجاد کسب و کار محلی در راستای رفع بیکاری مناطق تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه در گروه‌های جهادی افراد متخصص به صورت داوطلبانه به مناطق اعزام شده اند، گفت: فعالیت‌های دانشجویان جهادگر زیر نظر متخصصین  و کارشناسان انجام می‌شود و نیز دانشمندی در این دوره با گروه‌های جهادی فعالیت می‌کند.

بهرامی با اشاره به افزایش داوطلبان برای گروه‌های جهادی، افزود: با توجه به اینکه ظرفیت دانشجویان در داخل استان البرز تکمیل شده است، مازاد دانشجویان به مناطق خارج از استان اعزام شده‌اند.

وی با بیان بحث خودسازی دانشجویان جهادگر در اردوهای جهادی، گفت: ظرفیت گروه‌های جهادی در سال جاری نسبت به سال قبل افزایش چشم‌گیری داشته است.

بهرامی با اشاره به اینکه تعداد گروه‌های جهادی متشکل از 20 الی 35 نفر است، افزود: دانشجویان جهادگر روستاهای قشلاق محمدلو، گلدره و حسین خانلو در نظرآباد استان البرز را تحت پوشش جهادی قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه فرمانده سپاه البرز از گروه‌های جهادی در استان بازدید انجام می‌دهد، گفت: جانشین فرمانده سپاه استان البرز نیز از گروه‌های جهادی البرز مستقر در استان قم بازدید به عمل می‌آورد.

بهرامی با اشاره به اختتامیه ارودوهای راهیان نور که در پایان فرودین ماه سال جاری برگزار می‌شود، افزود: اردوهای راهیان نور استان البرز به ظرفیت 1280 نفر در مناطق جنگی جنوبی، شمال غربی و غربی کشور در سال 94 برگزار شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات