امام جمعه نوشهر هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور را جلوگیری از تحریف دوران دفاع مقدس بیان کرد و افزود: یکی از راه‌های محفوظ ماندن دوران دفاع مقدس، رفتن به همین سفر معنوی راهیان نور است.
کد خبر: ۸۶۵۳۶۰۵
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷




خبرگزاری بسیج مازندران، به گزارش روابط عمومی و تبلیغات ناحیه مقاومت بسیج نوشهر ، حجت‌الاسلام محمود مشایخ در مراسم بدرقه کاروان راهیان نور این شهرستان ، هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور را جلوگیری از تحریف دوران دفاع مقدس بیان کرد و افزود: فداکاری‌های رزمندگان ما در دوران دفاع‌مقدس باید به صورت صحیح به نسل‌های آینده منتقل شود که یکی از راه‌های محفوظ ماندن آن رفتن به همین سفر معنوی راهیان نور است تا نسل جدید از نزدیک با آن دوران آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه مقابله با جنگ نرم دشمن یکی دیگر از اهداف این سفر معنوی است، تصریح کرد: جنگ نرم را امروز نمی‌توانیم نادیده بگیریم چراکه دشمن تمام توان خود را در این راه گذاشته است و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا خود بهترین راه مقابله با جنگ نرم است.

امام جمعه نوشهر استفاده از فرهنگ دفاع مقدس را به عنوان یکی از راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمن نام برد و گفت: واقعه عاشورا فقط در نصف روز اتفاق افتاد اما انتقال فرهنگ عاشورا سالیان سال به‌طول انجامید، دوران دفاع‌مقدس ما هم 8 سال بود اما سالیان زیادی لازم است تا این فرهنگ را به تمام دنیا منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه آن‌هایی که رفتند کار حسینی کردند و کسانی که ماندند باید کار زینبی کنند، خاطر نشان کرد: اینکه هنوز نام، فرهنگ، فداکاری در راه دین خدا و شهادت امام حسین(ع) زنده است به برکت همین عزاداری‌های ماه محرم و رفتن به کربلا برای زیارت مرقد مطهر آن حضرت است.

مشایخ با اشاره به اینکه اگر کربلا توانسته نام امام حسین(ع) را زنده کند، قطعاً رفتن به کربلای ایران هم می‌تواند نام شهدای دفاع مقدس ما را زنده نگاه دارد، یادآور شد: تمام رزمندگان دوران دفاع مقدس برای حمایت و اجرای فرامین ولی امر زمان خود به جبهه‌ها رفتند و عمل خالص آن‌ها بود که نام و یاد آن‌ها را زنده نگه داشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها