رئیس پلیس راهور ناجا لا اشاره به این که در ایام تعطیلات نوروز تعداد تصادفات فوتی، ۳۰۰ نفر بوده است گفت: در حال حاضر ۵ هزار نقطه حادثه خیز در کشور داریم که منجر به تصادفات فوتی شده است.
کد خبر: ۸۶۵۳۵۹۳
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار تقی مهری صبح امروز در نشستی خبری در محل فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی اظهار داشت: آخرین وضعیت فرهنگی در سطح کشور از زمانی که قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در سال 1389 تصویب و سال 90 اجرایی و عملیاتی شد شاهد تغییرات خوبی در سطح کشور بودیم، در سال 93، 28 هزار تصادف منجر به مرگ داشتیم اما در پایان سال به 16 هزار و 872 نفر کاهش پیدا کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: این آمار، عدد خوبی است اما باز هم برای کشور ما عدد بزرگی محسوب می‌شود، مردم نسبت به گذشته قانون مدارتر شده‌اند و دلیل آن نیز اطلاع رسانی و اقدامات فرهنگی و آموزشی بوده است.

سردار مهری بیان کرد: اقدامات پلیس و اجرای طرح همیاران پلیس اثرات خوبی داشته و تفاهمنامه پلیس و آموزش و پرورش نیز در این مسئله موثر بوده است، فرهنگیاران ترافیک در سالهای گذشته ویژه فرهنگیان اجرایی شد و بهره گیری از بازرسان نامحسوس نیز در دستور کار قرار گرفت و اقدامات اثربخشی در کاهش تصادفات بود.

وی گفت: در همه کشور فرماندهان انتظامی استان، بحث تبلیغات محیطی و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه تاکسیرانان و اتوبوسرانان و اهدای کلاه ایمنی را برگزار کردند، در 10 سال گذشته بستن کمربند ایمنی تبدیل به فرهنگ شده است.

وی افزود: در سالهای اخیر تغییر رفتار راننده را شاهد بودیم، افزایش جریمه‌ها در سال 94 مصوب شد و از 171 کد تخلفاتی، 40 مورد افزایش 20 تا 100 درصدی داشتند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در حال حاضر 5 هزار نقطه حادثه خیز در کشور داریم که منجر به تصادفات فوتی شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروز تعداد تصادفات فوتی، 300 نفر بوده است، در مقابل 18 هزار وسیله نقلیه و 10 هزار موتور سیکلت در سطح کشور می‌توان گفت کاهش تخلفات را شاهد بوده‌ایم البته به این عدد قانع نیستیم و باید فناوری پلس بیشتر شود و ایمنی خودرو بیشتر و نقاط حادثه خیز کاسته شود و در حال حاضر 5 هزار نقطه حادثه خیز در کشور داریم که منجر به تصادفات فوتی شده است.

سردار مهری افزود: امسال از 25 اسفند رزمایشی برگزار شد و تا 15 فروردین با هماهنگی تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی در سطح کشور خدمت رسانی می‌کنند، خوشبختانه هماهنگی کامل در سطح جاده‌ها در بعد ترافیکی و انتظامی وجود دارد و پلیس 100 درصد وارد عمل شده است.

وی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی با برنامه ریزی خوبی که داشته است، در حوزه پلیس راه و ترافیک شهری اقدامات موثری صورت گرفته است و نسبت به سال گذشته وضعیت بهتر است و بیش از 40 درصد کاهش تلفات تصادف در این استان داشته‌ایم و از سوی دیگر شاهد افزایش خدمات نیروی انتظامی و ترافیکی بوده‌ایم.

رئیس پلیس راهور ناجا عنوان کرد: 40 درصد تصادفات استان خراسان رضوی منجر به فوتی و جراحت شده است، بیشترین نوع حادثه استان نیز واژگونی خودرو بوده است، به رانندگان توصیه می‌شود هر 2 ساعت 15 دقیقه استراحت کنند.

سردار مهری بیان کرد: سامانه راهور 120 و شماره پیامک‌ها در اختیار رانندگان قرار گرفته است تا وضعیت تخلفات، میزان جرایم و حتی نمره منفی خود را دریافت کنند. از پایان سال 94 طرحی اجرا شده تا متخلفان به شکل تدریجی جریمه خود را از طریق این سامانه پرداخت کنند، افرادی که بالای یک میلیون جریمه داشته باشند برابر قانون پس از توقیف باید تسویه و سپس خودرو را تحویل بگیرند.

وی افزود: از نظر تصادفات استان فارس به دلیل تردد بالا، میزان تصادفات فوتی‌اش نسبت به سایر استانها بیشتر بوده است. از نظر وسایل و تجهیزات، پلیس با آمادگی کامل در طرح نوروزی حضور دارد و از سایر بخش‌های انتظامی، نیروهای خودرویی و غیره کمک گرفته شده است. ظرف دو سال آینده 1800 دستگاه دوربین جدید در کشور نصب می‌شود.

ارسال نظرات