سرزمین دفاع مقدس مرز پیوند کربلای خمینی با نینوای حسینی (ع) است و راهیان نور تداوم حرکت رزمندگان و حضور مردم تجدید عهد و پیمان با مقام معظم رهبری است.
کد خبر: ۸۶۵۳۵۰۱
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۰

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بسیج گیلان از اهواز، اردوهای راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی یک سنت حسنه به منظور پیشگیری از دو آسیب فراموشی و تحریف است. (مقام معظم رهبری)

یادمان های دفاع مقدس و مشهد شهیدان سال های جنگ تحمیلی اکنون به یک آوردگاه بزرگ فرهنگی اجتماعی تبدیل شده است به گونه ای که مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان با حضور در این مکان های مقدس و خاکریزهای خط مقدم جبهه فرهنگی و نبرد با دشمن با تجدید روحیه ای مضاعف، سال جدیدشان را آغاز کردند.

 ی شهیدان، گمان می کردیم گذشت زمان، هوای سرزمین پاکتان را از ذهنمان خواهد زدود. اما داغ فراق شما روز به روز بیشتر آبمان می کند.

کربلای ایران شلمچه...

آری! شلمچه کتاب است، خواندنی ترین کتاب حماسه، شلمچه آسمان است سرشار از ستاره های سرخ، شلمچه بهار است لبریز از گل های محمدی، شلمچه دریاست، مواج از موج های عاشقی...

غروب های شلمچه عجب حال و هوایی دارد... اصلا با تو حرف می زند،، حرف درد، حرف غربت... حرف های ناگفته شهیدان را...

وقتی قدم بر خاک شلمچه می گذاری ناخداگاه بدون اینکه بدانی چرا ... اشک ها از چشم ها جاری می شود... شاید دلیلش این باشد شلمچه کربلایی دیگر است، کربلایی که جوانان زیادی برای دفاع از این مرز و بوم در آنجا جان خود را تقدیم کشور و آرامش و امنیت امروز ما کردند...

طلائیه عجب طلائیه.. طلائیه با من سخن بگو...

طلائیه! می گویند اینجا جایی است که شهیدان حسین وار جنگیده اند و زائران از بدو ورود به خاک پاکت، تشنگی را در تو دیده اند.

به راستی طلائیه عجیب بوی حنجره های سوخته میدهد و چقدر دست ها تشنه وفایند...

زائران چه زیبا در قتلگاه و بر سر مزار شهدای گمنام دردهای خود را زمزمه می کنند و با شهدا سخن می گویند ...

به راستی که سرزمین دفاع مقدس مرز پیوند کربلای خمینی با نینوای حسینی (ع) است و راهیان نور تداوم حرکت رزمندگان و حضور مردم تجدید عهد و پیمان با مقام معظم رهبری است.

زائران هرچه به پایان سفر نزدیکتر می شوند تمایل کمتری به ترک این منطقه دارند.

گزارش از مائده فلاحتکار

ارسال نظرات