سازمان وظیفه عمومی ناجا با صدور اطلاعیه ای،مشمولان متولد سال های ۱۳۵۵ تا ۱۳۷۷كه به سن مشمولیت رسیده اند را به خدمت سربازی فراخواند.
کد خبر: ۸۶۵۳۴۴۱
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، سازمان وظیفه عمومی ناجا با صدور اطلاعیه ای ضمن فراخوان مشمولان متولد سال های ۱۳۵۵ تا ۱۳۷۷اعلام کرد: مشمولانی كه به سن مشمولیت رسیده اند می بایست جهت تعیین تكلیف وضعیت خدمت وظیفه عمومی یا انجام خدمت دوره ضرورت نسبت به معرفی خود در اسرع وقت اقدام کنند.

سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد: برابر ماده یك قانون خدمت وظیفه عمومی دفاع از استقلال و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران وجان و مال و ناموس مردم، وظیفه دینی و ملی هر فرد ایرانی است همچنین برابر ماده دو این قانون هر فرد ذكور ایرانی در ماهی كه آن ماه به سن ۱۸ سال تمام می رسد مشمول خدمت وظیفه عمومی می شود و در شمول مقررات خدمت وظیفه عمومی قرار می گیرد.

در این اطلاعیه آمده است: این گروه از مشمولان موظفند ظرف مدت حداكثر ۶ماه پس از ورود به سن مشمولیت نسبت به تعیین تكلیف وضعیت خدمتی خود اقدام نمایند و از طریق دفاترخدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰ ) درخواست خود را ثبت کنند.

همچنین مشمولان مقیم خارج از كشور می‌بایست از طریق نزدیك ترین نمایندگی كنسولی یا سیاسی دولت جمهوری اسلامی ایران به محل اقامت، نسبت به معرفی خود اقدام کنند.

براساس اعلام سازمان وظیفه عمومی ناجا، مشمولانی كه برای رسیدگی و یا اعزام به خدمت احضار می شوند چنانچه در مهلت یا موعد مقرر خود را معرفی نکنند برابر ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی غایب شناخته می شوند.

براساس این گزارش، دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی كه حین تحصیل به سن مشمولیت (۱۸ سالگی تمام) می رسند، می بایست از طریق مراكز آموزشی مربوط، درخواست معافیت تحصیلی کنند.
ارسال نظرات