بازدیدازمناطق عملیاتی بهترین راه انتقال فرهنگ ایثاروشهادت

یک راوی سیره شهدا گفت:سریعترین وعمیق ترین راه انتقال فرهنگ ایثاروشهادت به نسل جوان بازدیداز مناطق عملیاتی است.
کد خبر: ۸۶۵۳۳۵۸
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶
علی اکبری درگفتگو باخبرنگار خبرگزاری بسیج یکی ازبهترین وموثرترین فعالیت فرهنگی برای ترویج فرهنگ ایثاروشهادت را اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی دانست وافزود:افرادی که درقالب کاروانهای راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام می شوند برداشت های متفاوتی از این مناطق دارندیادربرخی مواردممکن است برداشت درستی نداشته باشنداما با بازدید ازمناطق عملیاتی واقعیت های دوران دفاع مقدس رابطورملموس درک می کنند.
وی با اشاره به نقش راویان درروشن سازی واقعیت های دوران دفاع مقدس تصریح کرد:آشنایی نسل جوان با واقعیت های آن دوران باعث تغییردرروحیات آنها می شودبنابراین به منظورحفظ این تغییرباید تدابیرلازم اندیشیده شود.
اکبری با تاکیدبرضرورت تدوین خاطرات شهدا گفت:با تدوین تالیف خاطرات شهداوقرارگرفتن آن دراختیارراویان سیره وروش شهدا برای مردم به نحوبهتری تبیین می شود.
وی با اشاره به اهمیت منطقه فتح المبین دردوران دفاع مقدس گفت:این منطقه به مساحت 2هزارو400کیلومترمربع درشهریورسال 1359توسط عراق موردتجاوز قرار گرفت
وی اضافه کرد:هدف گرفتن شهرشوش، اندیمشک ودزفول باعث قطع شدن ارتباط جاده های مواصلاتی اهواز،اندیمشک،تهران وراه اهن خرمشهر-اهواز -تهران شد.
اکبری کرخه را سومین رودخانه بزرگ ایران خواند و گفت:این بود یک مانع طبیعی برای واحد نظامی محسوب می شود چراکه این رودخانه به عنوان یک رودخانه غیرقابل عبوراست که برای عبور از آن نیاز است پل ایجاد شود،عراقی ها قصدتعبییه پل داشتند اما نیروهای مردمی به کمک نیروهای نظامی آمدند وعراق را زمین گیر کردند.
وی با بیان اینکه صدام فکر میکرد جنگ با ایران یک تفریح نظامی است افزود:صدام تجاوز خودرا از پاسگاه شرهانی به سمت عین الخوش ،جاده آسفالته اندیمشک ودهلران حرکت خودرا آغاز کردودردشت عباس نیروهای لشکر 92زرهی مقاومت کردند اما مقاومت آنها درهم شکسته شد وبرخی از نیروها اسیر وبرخی شهید شدند.
اکبری اضافه کرد:نیروهای عراقی به پل کرخه که رسیدند نیروهای نظامی ومردمی اندیمشک ودزفول اجازه ندادند انها از این پل عبور کننددرصورت عبور انها عراق به هدف خودنائل می شد.
وی با بیان اینکه منطقه فتح المبین به مدت18ماه دراشغال عراق بودگفت:درطول این مدت ارتش ونیروهای مردمی وسپاه به خاطر اقدامات بنی صدر نمی توانستند اقدامی کنندبا حذف او درخرداد60 زمینه ای فراهم شدکه نیروهای ارتش وسپاه اولویت خودرا برای عملیات های بزرگ برای بیرون راندن متجاوزان صرف کنند.
اکبری افزود:با شروع شدن عملیات ثامن الائمه 150 کیلومتراین منطقه آزاد شدوشهیدفلاحی به شهادت رسید.
وی با اشاره به اینکه 10تا12 طرح برای آزاد سازی کربلای یک برگزارشده است اظهارداشت:کوتاه ترین عملیات دوران دفاع مقدس ازنظرزمانیکه در8روزدر4مرحله باکمترین تلفات با توجه به وسعت خود این عملیات بوده است که کمترین شهید را داشته ایم ودستاوردان باعث شدشهرشوش ازتهدید توپخانه دشمن خارج شود وجاده اهواز-اندیمشک ازتهدیدخارج وتردد دران میسر شود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار