خادم الشهداء منطقه فتح المبین:

کار برای شهداء رنگ برکت به زندگی ام می بخشد

خادم الشهداء منطقه عملیاتی فتح المبین گفت: معتقدم که کار در مسیر شهداء سبب برکت بخشیدن به زندگی انسان شده و مایه خیر برای زندگی می شود.
کد خبر: ۸۶۵۳۳۰۷
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
خبرگزاری بسیج؛مرکزی

منطقه عملیاتی فتح المبین یکی از مناطق جنگی استراتژیک در زمان جنگ ایران و عراق است که در طول هشت سال دفاع مقدس عملیات های مهم و تاثیرگذاری با رشادت های رزمندگان در این منطقه به وقوع پیوست و پس از اتمام جنگ همه ساله به عنوان یکی از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس مورد بازدید تعداد زیادی از زائران قرار می گیرد.
عبدالرسول سبحانی از خادم الشهداء منطقه فتح المبین است که از زمان آغار به کار حرکت راهیان نور و اعزام افراد به مناطق مختلف جنگی وارد این حوزه شده و در مسیر نشر و ترویج آرمان های مربوط به شهداء حرکت می کند.
خادم الشهدائ منطقه عملیاتی فتح المبین در ارتباط با اقدامات فرهنگی و محتوایی انجام شده در این منطقه اظهار داشت: مدت ها قبل از فرارسیدن ایام نوروز و اقدام به کار به منظور آمادگی استقبال از زائران در تیمی مشترک با همکاری گروه کوله بار و دانشگاه افسری امام حسین(ع) تصمیماتی در بحث ارتقاء محتوایی و فرهنگی این منطقه گرفته شد که ماحصل آن امروز به خوبی مشاهده می شود.
وی افزود: خوشبختانه ما تشکیل کمیته های مختلف و متعدد ائم از فرهنگی، انضباطی، نظافت و بهداشت توانستیم بحث ساماندهی امور را داشته و به سمت ارتقاء محتوایی این مجموعه پیش رویم.
خادم الشهداء منطقه عملیاتی فتح المبین تصریح کرد: امسال توانستیم در بحث ورودی شیارها اقدامات مثبتی انجام داده و در ورودی منطقه المانی از بارگاه حضرت زینب(س) طراحی و ایجاد کنیم که پرچم سردر این ورودی هر روز صبح با ورود کاروان ها به بالا افراشته می شود.
سبحانی با اشاره به دیگر اقدامات فرهنگی انجام شده در این منظقه عملیاتی گفت: راه اندازی اتاق ویژه متاهلین، ایجاد تابلوهای خطاطی اشعار و احادیث توسط خادمان، ترمیم حسینه ویژه خواهران، فضاسازی در تمامی قسمت های منطقه و به خصوص مزار هشت شهید گمنام، برپایی نمایشگاه با محتوای دفاع مقدس، شهادت امام حسین(ع) و حضرت علی(ع) از دیگر اقدامات فرهنگی در این منطقه است.
وی ادامه داد: فضای معنوی ایجاد شده در منطقه می طلبید که تمامی این حالات به گونه ای دیگر برای شهداء ثبت شود که راه اندازی اتاق دلنوشته و پرکردن درد و دل های میان زائران و شهداء از اقدامات تاثیرگذار در نوروز 95 بوده است که خوشبختانه با استقبال بی نظیری همراه بوده و از آغاز سال نو تاکنون تعداد 3 دفترچه توسط زائران نوشته شده است.
خادم الشهداء منطقه عملیاتی فتح المبین تصریح کرد: امسال با همکاری خادمین شهداء توانستیم علاوه بر روایتگری دوران جنگ و بیان خاطرات هشت سال دفاع مقدس اجرای نمایش تاثیرگذاری را درایام نوروز در این منطقه داشته باشیم.
سبحانی با اشاره به تعداد خادمان شهداء این منطقه گفت: به طور میانگین حدود 100 نفر از جوانان و نوجوانان علاقه مند به شهداء در این منطقه به صورت خادم الشهداء به زائران خدمت می کنند.
وی افزود: آنچه که مشخص است شهداء هیچگاه در قلب های مردم کمرنگ نمی شوند و با گذر زمان رنگ جاودانه تری به خود می گیرند چراکه همواره مسیری که آنان با شهادت خود ایجاد کرده اند توسط دوستداران و عاشقان خود ادامه دار است.
خادم الشهداء منطقه عملیاتی فتح المبین تصریح کرد: در این مدت حضورم در مناطق چنگی افراد بسیاری را دیده ام که با آمدن به این مناطق همواره مسیر زندگی شان تغییر کرده و شهداء رنگ دیگری به تارو پودشان می بخشند و من می توانم به جرات بگویم که آنها همواره زنده هستند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار