خبرهای داغ:
سرپرست هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: طرح ملی خدمات نوروزی هلال احمر از 25اسفند 94 آغاز شده و تا 15فروردین 95 ادامه دارد.
کد خبر: ۸۶۵۳۲۶۷
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱

به گزارش هبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمراستان، سعید کنعانی افزود: همزمانجمعیت هلال احمر در سه حوزه با طرح های، امداد و نجات، ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی، فرشتگان رحمت، طرح نیابت، داوطلب یار در خدمت هموطنان بوده و در طول ایام نوروزی مراکز درمانی جمعیت باز و در خدمت مراجعین خواهد بود.

وی به طرح ملی امداد و نجات اشاره و بیان کرد: این طرح در 26پایگاه ثابت، 14 پست موقت و سیار با بهره گیری از 68دستگاه آمبولانس و خودروی نجات و موتورسیکلت و یک فروند بالگرد با همکاری 900نفر نجاتگر و پرسنل در استان در حال بر گزاری است.

کنعانی خاطرنشان کرد: از آغاز طرح نوروزی تعداد 88عملیات امدادی توسط نجاتگران پایگاه های امداد جاده ای استان صورت گرفته و 69 نفر مصدوم نجات یافته است که از این تعداد 55 نفر بصورت سرپایی مداوا و 34 نفر بمراکز درمانی انتقال یافته و فوتی های تصادفات با استفاده ست ئیدرولیک خودروهای نجات رها سازی شده است.

سرپست هلال احمر استان ادامه داد: در روزهای بارش برف تعداد 108نفردر پایگاه ها اسکان یافته و تعداد 466 بسته تغذیه در میان مسافران در راه مانده توزیع شده است.

کنعانی به زلزله 4و 4 ریشتری بامداد جمعه 6 فروردین در چاراویماق اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: بلافاصله پس از وقوع زلزله دو تیم از از پایگاه های عزیز کندی هشترود و بارگاه چاراویماق به بیش از 15 روستا مراجعه و تلفنی هم ارتباط برقرار کردند که بحمدالله مورد خاصی از منظر هلال احمر مشاهده نگردید .

سرپرست هلال احمر استان در ادامه به تشریح شانزدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی پرداخت و گفت: امسال 300تن از جوانان هلال احمر با برپایی 32دستگاه چادر راهنمایی مسافران نوروزی و 14دستگاه خیمه نماز برای سهولت دسترسی مسافران به اقامه نماز اول وقت در خدمت مسافران هستند.

وی اقدامات قابل توجه امسال را تشکیل کمپین نه به تصادفات جاده ای دانست و گفت: امسالدر استان ما تقریبا اکثر فرمانداران و ائمه جمه و مدیران ارشد و در راس آن ها استاندار با امضای طومار به جمع طرفداران نه به تصادفات جاده ای پیوسته اند و بصورت ویژه بزرگترین پست شانزدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزیجوانان با همکاری شهرداری تبریز و مدیریت پارک ائل گولی در محوطه ائل گولی تبریز برپا شد.

در این پست همزمان ایستگاه های قصه گویی، فضای دوستدار کودک جهت نقاشی کودکان با موضوعات نه به تصادفات جاده ای جهت ترویج فرهنگ نه به تصادف از کودکی در میان کودکان، ایستگاه تست فشار و قند خون و نماز خانه دایر بوده و محصولات فرهنگی از قبیل نقشه استان و تبریز و کتاب و انواع بروشور در میان مراجعه کنند توزیع می شود .

همچنین به دستور استاندار پست ایمنی و سلامت نوروزی در محوطه بزرگترین بازار مسقف جهان بازار سنتی تبریز برپا شد.

کنعانی اضافه کرد: از دیگر ابتکارات و نو آوری های امسال می توان به مجسمه تئاتر یا به اصطلاح مرد برنزی اشاره کرد که با حمل پلاکارد کمپین نه به تصادفات جاده ای، ظریف برانیم با جلب توجه موجب پیوستن مردم و مسافران به این کمپین شد.

سرپرست هلال احمر استان به عملکرد چادرهای جوانان اشاره کرد و گفت: از آغاز طرح تا امروز 7 فروردین نزدیک به 50هزار مسافر به چادرها مراجعه و بیش از 45 هزار بسته فرهنگی در میان آن ها توزیع کرده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح داوطلب یار در پایگاه های امداد و نجات «ارایه خدمات درمانی به مهمانان نوروزی» و اجرای طرح نیابت «ارایه خدمات به سالمندان» و دیدار از خانواده های شهدا و اجرای طرح ملی فرشتگان رحمتاز دیگر اقدامات داوطلباندر این روزها می باشد.

کنعانی در پایان تاکید کرد: هموطنان عزیز شماره 112 را بخاطر داشته باشند و می توان با گرفتن شماره 112 تلفن اضطراری جمعیت هلال احمر هم حوادث را به اطلاع مرکز کنترل و هماهنگی عملیاتهای امدادی برسانند و هم از مطالب بارگذاری شده در نرم افزار 112 بصورت آموزش تلفنی با انواع حوادث و نحوه عمل با آنها آشنا شوند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها