هر ساله به مناسبت ایام تعطیلات نوروزی، در بوستان ملت ابرکوه که اقامتگاه مسافران است، برنامه های متنوعی همچون نماز جماعت برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۵۳۲۰۴
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه: در ایام تعطیلات نوروز 95 بعضی دستگاه های فرهنگی شهرستان دست به دست هم داده اند، تا برنامه های مختلف و متنوعی را در اماکن تاریخی و عمومی برای مسافران و میهمانان نوروزی برگزار کنند.

بوستان ملت ابرکوه یکی از اماکن عمومی شهرستان می باشد، که همچون سال های گذشته در آنجا، برنامه های جالبی برای مسافران برگزار می کنند.

نمایشگاه طریق الرضا (ع) که شامل غرفه های محصولات فرهنگی، کتب دینی و صنایع دستی، می باشد و همچنین مشاوره خانواده، دینی و مذهبی، پاسخ به سوالات شرعی، تبلیغ چهره به چهره دین توسط روحانیت، استقبال از مسافران و میهمانان نوروزی، برپایی ایستگاه های نقاشی ویژه نونهالان، شعرخوانی، قرآن خوانی، برپایی نماز جماعت در محل پارک، اجرای مسابقات فرهنگی ورزشی و اهداء جایزه از جمله برنامه هایی است که در بوستان ملت برقرار است.


حجت الاسلام مهدی حق نظری یکی از مبلغین اعزامی از قم در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه بیان کرد: با هماهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه برنامه های فرهنگی مختلف در سطح شهر با عنوان طرح «آرامش بهاری» اجرا می شود که مورد توجه میهمانان نوروزی این شهر قرار گرفته است.

حق نظری افزود: در این طرح چادرهایی تحت عنوان «خیمه معرفت» نیز مشاهده می شود، که شامل بخش های کودکان و نوجوان، پاسخگویی به سوالات شرعی (احکام، مشاوره خانواده، ازدواج، تربیت فرزندان)، چند رسانه ای، می باشد.

وی تصریح کرد: مردم جواب سوالاتی را که هرگز موقعیت پرسیدن آن را نداشتند در این خیمه ها پیدا می کنند، از فضایل اخلاقی و انسانی بهرمند می شوند و چه بسا افرادی سنی که بودند و با ورود به این خیمه ها شیعه شده و خانواده هایی که در آستانه طلاق بودند، توانستند مشکلات خود را برطرف نمایند.

حق نظری ضمن بیان این مطلب که این برنامه برای خود ما هم تجربه مناسب و جدیدی است، خاطرنشان کرد: همیشه در مجالس و حسینیه ها افراد خاصی مخاطب ما هستند، اما در این مکان و فضا، افراد از همه اقشار و گروه ها به خیمه های معرفت وارد شده و با رضایت از آن بیرون می روند.

گفتنی است این برنامه ها با همکاری ناحیه مقاومت بسیج و اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه، از اول فروردین آغاز و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت.

در حاشیه اجرای برنامه های فرهنگی مذکور در بوستان ملت ابرکوه، خبرنگار ابرکوه با برخی از مسافران نوروزی گفتگو کرده و نظرات آنان را در رابطه با برنامه های فرهنگی در حال اجرا جویا شد:


آقای سعید فهندژ سعدی به همراه خانواده، که برای اولین بار از شیراز به ابرکوه سفر کرده بود اظهار داشت: برنامه هایی که امروز شاهد آن بودیم بسیار متنوع و جالب بود.

خانم زارع یکی دیگر از مسافران و مادر دختر خانمی که در حال نقاشی بود، گفت: بخش پاسخگویی به سوالات شرعی برای من بسیار حائز اهمیت بود و نکته جالب اینکه در بین این برنامه های فرهنگی، بخشی که برای نقاشی و سرگرمی کودکان در حال اجرا می باشد، بسیار کار مبتکرانه ای است.


ارسال نظرات