باحضور مسئولین کشوری/

اولین مرکز بوم گردی شهرستان اشکذر افتتاح شد

اولین مرکز بوم گردی در شهرستان اشکذر به نام "میراث پدری" با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، فیاضی مدیر کل امور طبیعت گردی میراث فرهنگی کشور و هیات همراه در شهرستان اشکذر افتتاح شد.
کد خبر: ۸۶۵۳۱۳۹
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر: اولین مرکز بوم گردی در شهرستان اشکذر به نام میراث پدری با حضور رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، جعفری مشاور و مدیر کل حوزه ریاست میراث فرهنگی کشور، فیاضی مدیر کل امور طبیعت گردی میراث فرهنگی کشور و هیات همراه در شهرستان اشکذر افتتاح شد.

سید محمد جعفر میرجلیلی، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر ضمن خوش آمد گویی و تبریک سال نو، در این خصوص اظهار داشت: این مرکز در خانه تاریخی واقع در بافت روستای فیروزآباد در مساحتی بالغ بر ۱۲۰۰متر مربع شامل شش اتاق، حیاط، تالار، حوضخانه، آلاچیق و آشپزخانه قرار دارد و پذیرای گردشگران و اسکان مسافران در طول ایام سال می باشد.

در این مرکز بوم گردی غذاهای سنتی و محلی طبخ و عرضه می شود و همچنین با هماهنگی این مرکز گردشگران از مراکز فرهنگی تاریخی شهرستان اشکذر بازدید می نمایند.

گفتنی است با تدابیر به عمل آمده وهماهنگی لازم با بخش خصوصی و پیشنهاد ایجاد مراکز بوم گردی مالکین خانه های تاریخی در روستاهای این شهرستان، پیش بینی می شود تا پایان سال ۹۵ تعداد مراکز بوم گردی شهرستان حداقل به سه یا چهار مرکز برسد.

IMG_4679      IMG_4678


ارسال نظرات
آخرین اخبار