خبرهای داغ:
خادم الشهدا با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه عنوان کرد: متاسفانه تاکنون از ظرفیت عظیم برنامه فرهنگی راهیان نور به میزان 50 درصد نیز استفاده نشده است.
کد خبر: ۸۶۵۳۰۵۵
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱

حجت‌الاسلام علی‌اصغر زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در همدان با بیان اینکه به لطف خداو عنایت شهدا هر ساله تعداد زائران راهیان نور بیشتر می‌شود، اظهار داشت: این برنامه فرهنگی برای نهادهای برگزار کننده به ویژه بسیج و سپاه که متولی اصلی آن هستند بسیار پرهزینه‌ است.

وی یادآور شد: راهیان نور یک برنامه فرهنگی است و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری کارهای فرهنگی باید اولویت اصلی مسئولان باشد.

خادم الشهدا با اشاره به تأثیرگذاری برنامه راهیان نور در قشر نوجوان و جوان گفت: باید توجه ویژه ای نسبت به این امر توسط دولت صورت گیرد.

وی ادامه داد: راهیان نور به طور قطع برنامه‌ای اثرگذار است و استقبال کنندگان از آن نیز قشر جوان و نوجوان است بنابراین از اهمیت خاصی برخوردار است.

زارعی تصریح کرد: تمام دلسوزان انقلاب و نظام این دغدغه را دارند که نسل سوم و چهارم انقلاب که جبهه و دفاع مقدس را درک نکرده اند، با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

*اثرگذاری اصلی راهیان نور در بحث روایتگری سیره شهداست

وی با اشاره به هجمه‌های دشمن در جنگ نرم و تهدیدات و آسیب‌هایی که برای قشر جوان وجود دارد، بیان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند «جنگ ما گنجی است که نیاز به استخراج دارد» و راهیان نور بهترین فرصت برای آشنایی قشر نوجوان با این فرهنگ است.

خادم الشهدا با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه عنوان کرد: متاسفانه تاکنون از ظرفیت عظیم برنامه فرهنگی راهیان نور به میزان 50 درصد نیز استفاده نشده است.

وی در ادامه سخنانش ابراز داشت: به طور قطع با استفاده از ظرفیت راهیان نور و اثرگذاری آن می‌توان از نظر فرهنگی جامعه را اصلاح کرد و این امر نیازمند تخصیص بودجه لازم و برنامه‌ریزی دقیق است

زارعی یادآور شد: باید تدابیری اندیشید که هیچ اتوبوسی بدون راوی و هیچ کاروانی بدون روحانی نباشد چراکه جوانان تشنه دانستن هستند و هر چند بازدید از مناطق اثر وضعی خود را دارد اما توجیه اهداف، مسائل، انگیزه، روحیه رزمندگان و ... در تأثیرگذاری هر چه بیشتر نقش بسزایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اثرگذاری اصلی راهیان نور در بحث روایتگری سیره شهدا و حضور افرادی است که می‌توانند در این زمینه راوی خوبی باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات