خبرهای داغ:
فرمانده جستجوی مفقودین ستاد نیروهای مسلح گفت: پیشنهادم این است که جوانان ایرانی و عراقی یک اردوی مشترک برای بیابان‌زدایی بروند و پس‌ازآن به زیارت کربلا اعزام شوند.
کد خبر: ۸۶۵۲۹۳۷
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج در خوزستان به نقل از رهیاب ،سردار باقر زاده گفت : با تأکید بر این موضوع که جوانان باید درصحنه خدمت به مردم پیشگام باشند، اظهار داشت: این کار سبب زنده نگه داشتن روح خدمت گذاری در آنها می‌شود و راه آنها را برای رسیدن به مقصد هموار می‌کند.

وی افزود: حضور در اردوهای جهادی کارها باید گروهی پیش رود و هر فرد با حضور در این اردوها می‌تواند هنرکار جمعی و مسئولیت‌پذیری را فراگیرد که با تطابق آن با نیازهای روز، آنها را از تک‌روی در کارها بازدارد.

فرمانده جستجوی مفقودین ستاد نیروهای مسلح عنوان کرد: مسئله سوم برای افراد حاضر در اردوهای جهادی، آشنا شدن آنها با واقعیت‌های میدانی جامعه است و با شناخت کمبودها، نواقص و معایب می‌توانند برای سازندگی گام‌های بهتری بردارند.

وی بابیان اینکه شهید بهشتی حفظ ارزش‌ها، رشد اعضا و برداشت باری از دوش مردم را سه ویژگی شاخص تشکل‌های اسلامی می‌دانست، گفت: شما همه این سه ویژگی را درحرکت‌های جهادی می‌بینید.

سردار باقرزاده بابیان اینکه امیدوارم دوستان در مرکزیت بسیج بتوانند با بنیاد برکت برای انجام بهتر این کارها تفاهم‌نامه‌ای منعقد کنند، اظهار داشت: ظرفیت موجود در بین بسیجیان نباید مورد غفلت واقع شود و اگر هم تفاهم نامه‌ای منعقد شد، نباید جنبه نمادین باشد.
وی با بیان اینکه یکی‌یکی بچه‌های بسیجی را باید جدی گرفت، گفت: همین کاری که امروز در قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در حال انجام است، حاصل اعتماد به جوانان انقلابی این مرزوبوم است.

باقرزاده  با اشاره به حضور نخبگان در اردوهای جهادی عنوان کرد: حضور نخبگان برای نشان دادن راه خیلی باارزش است و حضور در مناطق محروم نباید محدود به یکی دو هفته ابتدای سال باشد بلکه باید در طول سال این حرکات جهادی برای رفع محرومیت‌ها را دنبال کنند.

وی به اردوهای مختلط و بی‌خاصیت اشاره کرد و گفت: از انرژی جوانی باید به صورت مطلوب بهره برد و انرژی و ظرفیت جوانان باید به سمت‌وسوی حرکت‌های سازندگی برای محرومیت‌زدایی استفاده کرد.

فرمانده جستجوی مفقودین ستاد نیروهای مسلح  بابیان اینکه اردوهای راهیان نور و اردوهای جهادی دو بحث متفاوت هستند، بیان کرد: هدف راهیان نور عبور از عبرت‌های تاریخی برای درس گرفتن است و در اردوهای جهادی نیز بحث خودسازی و سازندگی محض است. این دو موضوع با توجه به اهداف و تاکتیک‌های تعیین‌شده دو مسیر متفاوت هستند.

 

وی افزود: آن چیزی که من درباره اردوهای جهادی دیدم حجم بیشتر کارها عمرانی و کمی فرهنگی است اما در حوزه اقتصاد مقاومتی که یک کار درون‌زا و متکی به تولید داخلی است کمی پیچیدگی دارد و باید بیشتر به‌صورت تخصصی دنبال شود.

سردار باقر زاده اظهار داشت: زمانی می‌توانید در اقتصاد مقاومتی به نتیجه برسید که کارها را به‌صورت تخصصی دنبال کنید و یک دوره باید طی شود تا به آن نتیجه موردنظر رسید.

وی افزود: امروز کشور با معضل ریز گردها مواجه است و با بررسی‌هایی که انجام شد، دیدیم بخشی از این کانون در بیابانی بین کربلا و بصره است. بخشی از این کانون جلگه‌ای و نزدیک به آب است که می‌توان در آن محصولات کشاورزی کشت کرد و بخشی از آن لم‌یزرع است که می‌توان با برنامه دقیق از آن‌هم استفاده کرد. پیشنهاد بنده این است که جوانان ایرانی و عراقی یک اردوی مشترک در این بیابان بروند و حرکتی مانند اربعین حسینی خلق کنند.

فرمانده جستجوی مفقودین ستاد نیروهای مسلح   بیان کرد: مثلاً یک‌میلیون جوان ایرانی و عراقی یک اردوی جهادی به این مناطق بروند و کارهایی مانند کشت درخت و مالچ پاشی را انجام دهند و بعد از انجام بیابان‌زدایی یک اردوی مشترک به میزبانی جوانان عراقی به کربلای معلی اعزام شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها