خبرهای داغ:
یکی از راویت گران حماسه هشت سال دفاع مقدس در جمع زائرین استان قزوین اظهار داشت: توکل و ایمان، رمز آزاد سازی خرمشهر بود.
کد خبر: ۸۶۵۲۸۵۴
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، زائرین کاروان راهیان نور استان قزوین منطقه عملیاتی کربلای چهار (علقمه) را زیارت کردند.
غلامرضا ابراهیمی یکی از راویان حماسه هشت سال دفاع مقدس در جمع زائرین استان قزوین به شکل گیری جنگ هشت ساله عراق با ایران اشاره کرد و گفت: متاسفانه با توجه به مسائل اوایل انقلاب، صدام با کمک کشور های غربی به ایران حمله کرد و با خیانت هایی که از سوی برخی عناصر صورت گرفت، در حمله خرمشهر هیچ نیرو و تجهیزاتی برای دفاع ارسال نشد.
وی که یکی از فرماندهان جنگ 45روزه ی خرمشهر است، افزود: صدام با توجه به نیروی قدرتمند نظامی اش اعلام کرده بود که در عرض چند روز به تهران می رسد ولی جوانان و مردم غیور خرمشهر با اعتقاد و بصیرت برای رضای خدا، حفظ دین، ناموس و کشور در مدت 45روز در برابر دشمن با کمترین تجهیزات مقاومت کرده و صدام را زمین گیر کردند.
ابراهیمی یادآور شد: جوانان ما تنها با چند اسلحه کلاشینکف و ژ3 در برابر ارتش تا دندان مسلح دشمن قرار گرفته بودند ولی با توکل به خداوند، ایمان و صداقت موفق به پایداری در برابر رژیم صدام شدند.
این راوی در ادامه تأکید کرد: اگر مقام معظم رهبری در آن روز ها به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی از خرمشهر بازدید نمی کردند و برای ما مقداری سلاح نمی آوردند خرمشهر در همان روزهای اول به اشغال دشمن در می آمد.
وی به نقش و تأثیر انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی کشورهای مسلمان اشاره و عنوان کرد: کشور های مسلمان از قدرت، ایستادگی، مقاومت و ایمان جوانان ما که به رهبری امام خمینی (ره) بود، خالق شگفتی های بسیاری شدند و از آنان الگو برداری کرده اند.
ابراهیمی در پایان تصریح کرد: برای این که شرمنده شهداء نباشیم باید تبعیت از ولایت فقیه داشته باشیم و در راه شهدا حرکت کنیم.
3001/ت/30

ارسال نظرات
پر بیننده ها