چنار کهنسال تنگچنار مهریز که به عنوان دومین موجود زنده این شهرستان همچنان به حیات خود ادامه دهد.
کد خبر: ۸۶۵۲۷۵۹
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از مهریز: چنار کهنسال 1200 ساله تنگ چنار در دی ماه 1387 و به شماره ثبتی 11 در فهرست آثار ملی طبیعی کشور ثبت شد.

این درخت علاوه بر این که یک اثر ارزشمند ملی است میتوان ان را یکی از جاذبه های توریستی تنگ چنار و حتی استان یزد نامید .

این درخت کهنسال در محله وکنار چشمه چنار و همچنین مسجد جامع دهستان تنگ چنار قرار دارد که میتوان گفت حدودا در مرکز دهستان قرار دارد و یکی از دلایلی که اسم تنگ چنار را برای این دهستان برگزیدند وجود همین درخت زیبا در این منطقه بوده است همیشه موقع صبح ظهر و شب بانگ اذان از بالای همین درخت زیبا به گوش تمام اهالی محل میرسد.

هر چند که همیشه از طرف مسولان توجهی به این موجود با ارزش نشده است ولی بسیاری از مسافران برای دیدن این محیط زیبا و توریستی می ایند و خیلی از انها شب را در فصل تابستان در کنار این درخت قدیمی به صبح رسانیده اند.

این درخت چنار علاوه بر اینکه یک درخت کهنسال و با ارزش است برای مردم منطقه تنگ چنار نماد صبر و استقامت وتجربه میباشد زیرا به ما اموخته است که در هر شرایط حتی در دل کویری سوزان میتوان سالهای زیادی سبز بود.

این درخت سالهای زیادی کنار مردم این منطقه بوده و نسل های زیادی از این شی با ارزش خاطرات شیرین و به یاد ماندنی دارند حتی همیشه اورا به یاد و خاطر می سپارند در هرکجای این دنیا که باشند.حتی نو نهالان هم امروزه در سایه سار این درخت به بازی می پردازند و نو جوانان نیز اوقات فراقت خود را با نشستن در کنار این موجود کهنسال و گفت گو با یکدیگر سپری میکنند.

ارسال نظرات