رئیس جهاد کشاورزی ابرکوه خبر داد:

خسارت 20 میلیارد تومانی سرمازدگی به محصولات کشاورزی ابرکوه

رئیس جهاد کشاورزی ابرکوه خسارت سرمازدگی در هفته اول فروردین در ابرکوه را حدود ۲۰میلیارد تومان برآورد کرد.
کد خبر: ۸۶۵۲۷۴۷
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه: مهدی غیب اللهی رئیس جهاد کشاورزی ابرکوه اظهار کرد: علی رغم اطلاع رسانی این اداره به کلیه کشاورزان، باغداران و صاحبان گلخانه ها در ابرکوه، سرما خسارت جدی به کشاورزی شهرستان وارد آورد.

غیب اللهی بیان کرد: با ورود موج سرما به داخل کشور به خصوص در سه شب گذشته، دمای هوای ابرکوه به صفر درجه رسید که این باعث افزایش خسارت های وارده به درختان زردآلو و آلوچه شد.

وی افزود : حجم کل خسارت های وارده به کشاورزان ابرکوهی تا کنون 30 درصد گزارش شده است.

رئیس جهاد کشاورزی بیان کرد: 1000 هکتار سطح زیر کشت زردآلو در ابرکوه وجود دارد که به طور میانگین 30 درصد خسارت خورده است.

وی گفت: متوسط عملکرد کشاورزان ابرکوهی در هکتار 15 تن است که با این حساب، به بیش از 4 تن از محصولات زردآلو و آلوچه خسارت وارد شده است.

غیب اللهی درباره پرداخت خسارت وارد شده گفت: با توجه به اینکه محصول زردآلو از جمله محصولاتی است که امکان بیمه را دارد و کشاورزان در 2 ماه گذشته می توانستند محصول خود را بیمه کنند دولت خسارتی در این زمینه پرداخت نمی کند و این مبلغ در کوتاهترین زمان به بیمه گیران پرداخت خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی در خصوص ناپایداری جوی و وجود سرما تا پایان هفته به کشاورزان هشدار داد و افزود : با توجه به پیش بینی هواشناسی، کاهش دما تا پایان هفته ادامه دارد و از کشاورزان می خواهیم که تا پایان هفته دقت کافی را در حفاظت از محصولات خود داشته باشند.

وی همچنین در خصوص ارائه راهکارهای مقابله با سرما زدگی بیان کرد: آبیاری به موقع می تواند در پیشگیری سرمازدگی موثر باشد ضمن اینکه کشاورزان ابرکوهی از بخاری های باغی برای جلوگیری از آن استفاده می کنند.

ارسال نظرات