خبرهای داغ:
آیت‌الله مقتدایی در بازدید از مناطق عملیاتی جنوب:
آیت‌الله مقتدایی با تأکید بر این‌که شهدا مغناطیس عجیبی در جذب مردم به آرمان‌های حضرت امام (ره) دارند، گفت: آن دسته از افرادی که توفیق حضور در مناطق عملیاتی را کسب می‌کنند، تلاش داشته باشند که زیارتشان اولاً بامعرفت باشد و دوما آثار و برکات آن را با خود به‌عنوان سوغاتی به شهر و دیار خود ببرند.
کد خبر: ۸۶۵۲۶۶۷
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، در حاشیه بازدید از مناطق عملیانی جنوب در گفتگو با خبرنگاران، با بیان این‌که حضرت امام خمینی(ره)، با قیام علیه استکبار جوانان را با فکر اسلامی و حرکت به‌سوی شریعت ناب محمدی سوق دادند، اظهار داشت: انقلاب حضرت روح‌الله(ره) پیش از آنکه بیرونی باشد، از درون ملت را منقلب و آتشی در دل‌های آنان ایجاد نمود که این آتش حکومت شاهنشاهی  را به طور کلی ساقط کرد.

وی بابیان این‌که رزمندگان در جنگ هشت‌ساله، راه صدساله را در یک شب پیمودند، اذعان داشت: انفاس قدسیه حضرت امام(ره) به گونه ای تأثیرگذار بود که جوانان ایرانی در جنگ با دشمن، ره صدساله را یک‌شبه پیمودند و آسمانی شدند.

حضور میلیونی مردم در راهیان نور، نشان از وجود مغناطیس شهدا است
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر این‌که شهدا مغناطیس عجیبی در جذب مردم به آرمان‌های حضرت امام (ره) دارند، گفت: اینکه امروز شاهد حضور میلیونی مردم در راهیان نور هستیم، نشان از وجود یک مغناطیس قوی است که این کشندگی از همان ایمان پاک، اخلاص رزمندگان و ولایتمداری آنان سرچشمه می‌گیرد.

آیت‌الله مقتدایی، در ادامه تصریح کرد: امروز اگر می‌بینیم فرزندان نسل‌های جدید انقلاب، همچون دوران دفاع مقدس عاشق دفاع و نبرد با دشمن هستند، نشان از آن دارد که مقام معظم رهبری همان روحیه را بیش‌ازپیش در امت اسلامی قوی‌تر و استوارتر کرده و إن شاءالله تا این روحیه میان آحاد و اقشار جامعه وجود دارد، سفرهای راهیان نور، روزبه‌روز پررونق‌تر و مشتریانش بیشتر می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: من معتقدم این روحیه ایثار، شهادت و ولایتمداری، هر روز بیش از گذشته، تقویت می‌شود و هم در دوران آغازین انقلاب، حضرت روح‌الله خط جهاد و شهادت را ایجاد و حفظ کردند و هم در این دوران نیز مقام معظم رهبری آن را بیش از گذشته تقویت نموده‌اند و با یقین می‌گویم که روزبه‌روز باید منتظر گسترش آن باشید.

زیارت بامعرفت سوغات سفرهای راهیان نور است
وی در خصوص زیارت بامعرفت نیز اظهار داشت: آن دسته از افرادی که توفیق حضور در مناطق عملیاتی  را کسب می‌کنند، تلاش داشته باشند که زیارتشان اولاً بامعرفت باشد و دوما آثار و برکات آن را با خود به‌عنوان سوغاتی به شهر و دیار خود ببرند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، بابیان این‌که اجر و پاداش حضور زائران در مناطق عملیاتی بر ملاک معرفت آن‌ها تغییر می‌کند، گفت: رزمندگان دوران دفاع مقدس، برای رسیدن به فیض شهادت از همه‌چیز خود گذشتند! خون خود را نثار تداوم راه انقلاب کردند و بهره آخرتی خود که همان شهادت بود را کسب کردند؛ پس هم‌اکنون بر عهده خداوند است که به آن‌ها رزق و روزی دهد! حال اگر شما می‌خواهید از این ارزاق معنوی که خداوند به شهدا می‌دهد، استفاده کنید، باید معرفت خود نسبت به شهادت و مناطق عملیاتی را افزایش دهید.

تلاش خالصانه روحانیون برای افزایش معرفت زائران راهیان نور
آیت‌الله مقتدایی، با اشاره به فعالیت طلاب و مبلغان حوزه‌های علمیه در مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس، تصریح کرد: آن دسته از خدام و روحانیونی که از حوزه‌های علمیه برای خدمت‌رسانی به فرهنگ مردم در مناطق عملیاتی حضور پیدا می‌کنند، اجر و پاداشی فراوان دارند؛ چراکه این‌ها برای همان افزایش معرفت زائران راهیان نور در کاروان‌ها حاضرشده و تلاش شبانه‌روزی می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در پایان با اشاره به آثار حضور مردم در مناطق عملیاتی، تصریح کرد: یقیناً کسی که در سرزمین شهدا پا می‌گذارد و خاطره‌های آنان را می‌شنود که چگونه از خود گذشتند تا دین و ایمان مردم سالم بماند، هیچ‌گاه حاضر نخواهد شد تا نمازش به تأخیر افتد و واجباتش ترک شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها